سه پروژه آموزشی در سنندج کلنگ زنی شد

سنندج(پانا)-با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، کلنگ احداث هنرستان شش کلاسه دانش آموزان با نیازهای ویژه نوآوران، 18 کلاسه حسن آباد و 9 کلاسه نایسر سنندج بر زمین زده شد.

کد مطلب: ۸۳۵۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سه پروژه آموزشی در سنندج کلنگ زنی شد

روز گذشته آیین کلنگ زنی هنرستان شش کلاسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه نوآوران خیابان 17 شهریور و 18 کلاسه دوره دوم متوسطه عصمت حسن آباد و 9 کلاسه نایسر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، سید احسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیوانده و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان، رئیس آموزش و پرورش استثنایی، مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج و جمعی دیگر از مسئولین شهرستانی برگزار شد.

در این آئین محمد سعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با اشاره به تلاش و پیگیری های مهندس علوی در تخصیص این اعتبارات اظهار داشت: دانش آموزان با نیازهای ویژه به جامعه پذیری، عزت نفس و اینکه معیشت آنها به دیگران وابسته نباشد نیازدارند.

وی با بیان اینکه در مدرسه نوآوران 60 دانش آموز در دوره پیش حرفه ای و حرفه ای تحصیل خواهند کرد؛ گفت: در مدارس با نیازهای ویژه هر یک از دانش آموزان شش برابر دانش آموزان مدارس عادی به تخصیص نیرو، فضا و امکانات نیاز دارند.

کنعانی در بخش دیگری از مطالب خود عنوان کرد : احداث فضای 18 کلاسه در ناحیه منفصل شهری حسن آباد موجب می شود مشکلات ثبت نام در این ناحیه و در روستاهای اطراف حل شود و از ترک تحصیل دختران نیز که به واسطه نبودن مدرسه دوره دوم ایجاد می شد برطرف گردد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در ادامه گفت: در آینده نزدیک یک پروژه دیگر که خیر ساز می باشد با عنوان دکتر مصلی نژاد در سه راه شیخان درست خواهد شد و همچنین دو پروژه احداث چمن مصنوعی در دبیرستان دوره دوم تیزهوشان و دوره اول شهید چمران به بهره برداری خواهد رسید

حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در این مراسم گفت: با پیگیری های مهندس علوی و قول مساعد ایشان پروژه آموزشی 9 کلاسه نایسر سنندج از محل بنیاد برکت تامین اعتبار گردید و به این مرحله رسید.

وی به مشکلات و کمبود فضای آموزشی نایسر اشاره کرد و گفت: برای گذر از بحران نیاز به 60 کلاس درس داریم که 30 کلاس آن در حال احداث و 30 کلاس دیگر نیازمند کمک و یاری کلیه ارگان ها و مسئولین جهت تامین آن هستیم.

حسینی ادامه داد: نایسر از لحاظ فضای آموزشی مشکلات عدیده ای دارد که احداث این آموزشگاه می تواند بخش کوچکی از مشکلات این منطقه را حل کند .

وی در پایان از کلیه مسئولینی که در این امر، آموزش و پرورش را یاری کردند تشکر و گفت : که پیگیری های جناب استاندار و فرماندار محترم بود که توانستیم این زمین را از نیروی انتظامی عودت و به فضای آموزشی اضافه نماییم.

خاطر نشان می سازد پروژه هنرستان ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه نوآوران با بوجه بالغ بر 10میلیاردریال می باشدکه تخصیص آن از محل اعتبارات ملی است و پروژه 18 کلاسه عصمت حسن آباد 20میلیارد ریال از موسسه بنیاد برکت تامین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار