برگزاری جشنواره «آخ جون کتاب» در کاشمر

کاشمر(پانا)- جشنواره «آخ جون کتاب» در کاشمر برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۵۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره «آخ جون کتاب» در کاشمر

محمد نعمتی مدیر موسسه هوش برتر در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در پاسخ به این سوال که در جشنواره چه کتاب هایی عرضه و به فروش میرسد؟ گفت به طور کلی سیاست کاری ما بر ایجاد کیفیت در کلیه محصولات میباشد، کتاب نیز از این قائده مستثنی نیست. به همین خاطر با دقت و حساسیت خاصی سعی کرده ایم بهترین و ارزنده ترین کتاب های کودک ، نوجوان و البته رمان را عرضه کنیم.

وی در مورد هدف جشنواره گفت: خود کتاب و رسیدن به فرهنگ کتابخوانی یک هدف بزرگ است. اما در کنار این ما همیشه به توسعه فکر میکنیم ، و یکی از شاخصه های کیفی برای شهرستان میتواند کیفیت کتابهای عرضه شده باشد.

از آنجا که الارغم زحمات دیگر دوستان این حوزه تاکنون تلاش جدی و مستمری برای بهبود کیفیت کتاب ها و همچنین گسترش فرهنگ کتابخوانی به تمام جامعه صورت نگرفته بود ، این جشنواره و تخفیف ویژه آن فرصت مغتنمی ست تا همه اقشار بتوانند کتاب هایی پرمحتوا را خریداری و در اختیار فرزندان خود بگذارند.

مدیر هوش برتردر مورد اینکه آیا ارگان و نهاد خاصی از حرکت شما حمایت می کند؟جواب داد علیرغم احترام برای تمام مدیران و مسئولان محترم ، خیر

در واقع ما به عنوان فروشگاهی کاملا خصوصی و صرفا به جهت علاقه به بچه ها و همچنین توسعه فرهنگی و علمی و فکری خانواده ها پای به این عرصه نهاده ام .

این جشنواره نیز از این قائده خارج نیست و علاقه بنده به توسعه فرهنگی بنیان و پایگاه فکری این جشنواره ست.

نعمتی در مورد تعداد کتابی که در طول جشنواره ارائه خواهد شد گفت: در طول سه ماهه جشنواره بیش از ۱۰۰۰عنوان کتاب از بهترین ناشرین کشور انتخاب و در جشنواره ارائه خواهد شد. که البته این راه با این جشنواره آغاز شده و در طول سال نیز ارائه این کتاب ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از آنجا که دایره محصولات ما همه سنین از نوزادی تا بزرگسالی را شامل میشود، پس در بخش کتاب نیز ما به همین شکل در خدمت دوستان و خانواده های عزیز هستیم. یعنی تمام سنین میتوانند در این جشنواره انتخاب کتاب داشته باشند.


وقتی از مدیر نمایشگاه پرسیده شد که چرا نام جشنواره را آخ جون کتاب انتخاب کرده اید؟گفت انتخاب نام یک جشنواره باید همسو با ایده ها و تفکرات برگزاری آن جشنواره باشد. و از آنجا که ما سعی در ارائه بهترین کتاب ها را داریم و از طرفی کتاب بهترین وسیله و ابزار برای توسعه فرهنگ، آگاهی، ارتباطات اجتماعی و ... دارد پس نام آخ جون کتاب لذت و عشق ما از ارائه و همچنین لذت بچه ها و خانواده ها از خرید و مطالعه بهترین ها را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: تا به اکنون ناشرینی چون قدیانی ، افق ، پیدایش ، هوپا ، پرتغال ، ماهی ، آموت ، ایرانبان ، ذکر ، صابرین ، آریانوین ، پیام آزادی ، محراب قلم ، طلایی و.. کتاب هایشان در جشنواره ارائه شده . که تا آخر تابستان کتاب ها و ناشرین برتر دیگری نیز به کتاب ها و ناشرین فعلی اضافه خواهند شد.

مدیر جشنواره آخ جون کتاب در ادامه گفت شکر خدا دوستان زیادی هستند که با استقبال و حمایت از کار و مجموعه ما به پیشرفت و توسعه ما که در نهایت منجر به پیشرفت و توسعه کیفیت و کمیت ارایه بازی فکری ، اسباب بازی و کتاب در سطح شهرستان میشود کمک شایانی کرده اند.

اما قطعا حمایت بیشتر و بهتر مردم و مسئولین ما را در توسعه این کار در شهرستان کمک خواهد کرد . تا بتوانیم بهترین محصولات علمی ، فرهنگی و فکری و سرگرمی را همپای شهرهای بزرگ کشور در کاشمر ارائه نماییم.

من از همین جا از همه دوستداران کتاب دعوت میکنم برای بازدید از کتاب ها به جشنواره آخ جون کتاب بیایند و ما را همراهی کنند.

گفتنی است جشنواره آخ جون کتاب در طول سه ماه تابستان برگزار میگردد و تمامی کتاب ها که باز هم از بهترین ناشرین و بهترین کتابهای منتشره در کشور هستند با تخفیف ویژه ۲۰ درصد عرضه خواهد شد.

وی در پایان گفت از شما و حضورتون سپاسگذارم

و به عنوان آخرین سخن به تمام خانواده های گرامی و بچه های عزیز عرض میکنم که تا میتوانید کتاب و البته کتابهای فاخر و درجه یک بخوانید.

در واقع تنها راه توسعه و رفتن به سمت جامعه ای مدرن ، جدی گرفتن و همگانی شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی ست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار