مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد: رویداد کتاب سال یزد باید مانند نشان فرهنگی بر چهره یزد بدرخشد

یزد (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد جایزه ویژه شهید صدوقی(ره) اظهار داشت: کتاب سال یزد باید مانند نشان و برندی فرهنگی بر چهره یزد بدرخشد.

کد مطلب: ۸۳۵۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد: رویداد کتاب سال یزد باید مانند نشان فرهنگی بر چهره یزد بدرخشد

مجید جوادیان زاده در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد که در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد؛ با تاکید بر اینکه کتاب سال یزد باید چون نشان و برندی فرهنگی بر چهره یزد بدرخشد؛ اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد توسعه فرهنگی و حمایت از نویسندگان و ناشران یزدی است. با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌ خوانی رویداد کتاب سال یزد که پیش ‌تر قرار بود به‌ صورت دوسالانه برگزار شود، هرساله برگزارخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین رویداد فرهنگی کتاب سال یزد مورد استقبال نویسندگان و ناشرین قرار گرفت؛ افزود: در دومین رویداد کتاب سال یزد شاهد رشد قابل ‌توجه آثار ارسالی به این رویداد فرهنگی هستیم که در این دوره خوشبختانه ۴۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال‌شد که با توجه به ارسال ۸۰ اثر در نخستین دوره این رویداد، رشد قابل‌ملاحظه‌ای را شاهد بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اهمیت حمایت رسانه ها بر افزایش تولیدات فرهنگی در استان، اظهار داشت: امیدواریم که این رویداد به شور و نشاط و تشویق نویسندگان برای تولید کتاب با موضوع یزد دامن بزند که در این زمینه رسانه‌های می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه در استان همچنان شاهد تداوم خدمات فرهنگی خاندان ارزشمند صدوقی هستیم؛ گفت: این رویداد فرهنگی با همت خانه فرهنگ شهید صدوقی(ره) برگزار شد و توسط این نهاد فرهنگی همکاری قابل قبولی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد صورت گرفت که امیدواریم این همکاری در آینده نیز تداوم داشته باشد و خانه فرهنگ شهید صدوقی(ره) را بیش از پیش در قله های توسعه فرهنگی یزد ببینیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه داوری آثار برگزیده توسط داوران کتاب سال جمهوری اسلامی ایران مورد ارزیابی گرفت؛ این مهم را نشان از سطح بالای این رویداد بزرگ فرهنگی در استان یزد عنوان کرد.

وی در آخر اظهار امیدواری کرد: امیدوارم کویر چون سرزمینی برای تفکر جلوه گر باشد؛ سرمایه اجتماعی و فرهنگی نیرویی که معرف شخصیت یزدی بوده است از دستبرد فرسایش های زمان در امان بماند و کتاب و کتابخوانی بخشی از خانه یک یزدی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار