معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پروش گلستان : مقابله جدی با معضل اعتیادنیازمند اراده ملی است

گرگان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پروش گلستان مقابله جدی با معضل اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی را نیاز به یک اراده ملی در تمامی سطوح دانست که شروع از محیط خانه و مدرسه است.

کد مطلب: ۸۳۵۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پروش گلستان : مقابله جدی با معضل اعتیادنیازمند اراده ملی است

رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت، در کارگاه بازآموزی و تحلیل و بررسی کتب راهنمای پیشگیری اولیه از اعتیاد به مصرف مواد مخدر و رفتارهای پر خطر گفت: دانش‌آموزان سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه‌ای هستند و باید تحت پوشش مهارت‌های اجتماعی برای مقابله با اعتیاد و عدم گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی قرار گیرند.

طبرسا با بیان اینکه از مهمترین گروه‌های هدف در پیشگیری از اعتیاد، دانش‌آموزان و محیط مدرسه است، اظهار داشت: محیط مدرسه بیشترین تاثیرگذاری و الگوگیری را در قشر عظیمی مانند دانش‌آموزان دارد و می‌تواند بیش از محیط خانه به شکل غیر مستقیم اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل دانش‌آموزان باید در محیط مدرسه تحت تاثیر آموزش مهارت‌های اجتماعی در مقابله با اعتیاد قرار گیرند تا مقابله با آسیب‌های اجتماعی با رویکرد ارتقای فرهنگ روانی و اجتماعی در جامعه نهادینه شود.

این مقام مسئول با اشاره به این که کسب اطلاعات در مورد انواع مواد مخدر باید ساده و به روز باشد، گفت: نباید به موضوع «اعتیاد به مصرف مواد مخدر» تک‌بعدی نگریست. وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان باید از همان دوران پیش دبستان تحت آموزش مهارت‌های اجتماعی قرار گیرند تا بتوانند در هر شرایطی خود را از گرفتاری مواد مخدر نجات دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پروش استان گلستان، خاطرنشان کرد: مقابله جدی با معضل اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی نیاز به یک اراده ملی در تمامی سطوح دارد که باید مرکز شروع آن از محیط خانه و مدرسه باشد.


وی با تصریح این که نباید به معضلاعتیاد به مصرف مواد مخدر که آسیب های اجتماعی زیادی را به بار می‌آورد سطحی نگاه کرد، گفت: بحث اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد باید در جامعه، ایده‌ای جدی و حساس تلقی شود و همه در برابر آن احساس مسئولیت کنند تا نسل آینده و امروز سالم بمانند.

در پایان برگزاری کارگاه، به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با اعتیاد و مصرف مواد مخدر میثاق نامه مشارکت اجتماعی مدرسان متخصص امر پیشگیری از اعتیاد، قرائت و امضاء گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار