واکنش عابدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس به بخشنامه وزارت بهداشت: نباید به بهانه صرفه‌جویی، سلامت بیماران به خطر بیفتد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص ابلاغ بخشنامه وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر استفاده مجدد از برخی وسایل یکبار مصرف در اتاق عمل واکنش نشان داد و گفت نباید به بهانه صرفه‌جویی در منابع، سلامت بیماران به خطر بیفتد.

کد مطلب: ۸۳۵۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش عابدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس به بخشنامه وزارت بهداشت: نباید به بهانه صرفه‌جویی، سلامت بیماران به خطر بیفتد

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا با تأکید بر اینکه هیچ دلیلی برای پذیرفتن این بخشنامه قابل قبول نیست، گفت: اتاق‌های عمل نیازمند رعایت یکسری استانداردها است که بیمارستان‌ها باید آن‌ها را رعایت کنند و رعایت نکردن این استانداردها به ضرر سلامت بیماران است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون بهداشت موضوع بخشنامه وزارت بهداشت را پیگیری می‌کند چرا که صدور بخشنامه‌ای برای استفاده مجدد از برخی وسایل یکبار مصرف به دلیل کمبود اعتبارات قابل توجیه نیست و مسئولان وزارت بهداشت باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت منابع و مصارف در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: موضوع مدیریت منابع در شرایطی که با کمبود منابع روبرو هستیم بسیار اهمیت دارد اما نباید به این بهانه، سلامت بیماران به خطر بیفتد. شاید صرفه‌جویی از اهداف این بخشنامه باشد اما عواقب استفاده مجدد از کالاها و وسایل پزشکی اتاق عمل را باید در نظر گرفت.

این نماینده مجلس گفت: راه خروج از مشکلات اقتصادی، صرفه‌جویی وسایل در اتاق عمل از طریق استفاده مجدد نیست بلکه باید پزشکان به جراحی‌هایی که احتمال بروز عفونت ثانویه در آنها بسیار زیاد است و با یک اشتباه ممکن است عواقب زیادی برای بیمار داشته باشد، توجه کنند. بنابراین استفاده از وسایل بهداشتی به مصلحت فرد بیمار و کادر درمانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار