مدیرکل آموزش و پرورش کردستان :

طرح هجرت سه در مدارس استان کردستان اجرا می شود

سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح هجرت سه در مدارس استان در طول ایام تابستان سال جاری با هدف مرمت، بازسازی، تعمیر، بهسازی و زیباسازی مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۴۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح هجرت سه در مدارس استان کردستان اجرا می شود

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت:-اولویت بکارگیری با دانش آموزان دوره دوم متوسطه و هنرآموزان هنرستانهای فنی وحرفه ای ( دختر وپسر) عضو حلقه های صالحین است.

وی افزود: این طرح بزرگ، مهم ترین و کاربردی ترین عرصه های حضور جوانان و نوجوانان در سازندگی کشور می باشد که با توجه به جایگاه مدرسه در تربیت انسان هایی صالح، سالم و متعهد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)مبنی بر ترغیب دانش آموزان به کار و تلاش، به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان طراحی گردیده است و از نیروی جوانان در عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی کشور استفاده می شود و گامی موثر در تقویت روحیه جهادی، بصیرت افزایی و انتقال صحیح ارزش ها و دستاوردهای انقلاب به قشر جوان و نوجوان است.

به گفته قربانی طرح هجرت سه، فعالیتی است که تـوسط دانش آموزان به منظور مرمت، بازسازی، تعمیر ، بهسازی و زیباسازی مدارس و سایرمراکز آموزشی و ورزشی با مشارکت اداره کل آموزش وپرورش استان، اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس، سازمان های بسیج دانش آموزی ، بسیج فرهنگیـان و بسیج سازنـدگی و همکاری اولیـاء ، مدیران، مربیان و دبیران مراکز آموزشی درمناطق محروم و مورد نیاز انجام می شود .

وی اشاعه و توسعه فرهنگ مشارکت جوانان در فعالیت های عمرانی، تقویت انگیزه مسئولیت پذیری، حفظ و حراست از امکانات آموزشی و پرورشی، تقویت روحیه تعاون، برادری و همبستگی ملی و فرهنگی و شرکت دانش آموزان در فعالیت های گروهی، برقراری ارتباط بیشتر جوانان با جامعه و فراهم آوردن زمینه رشد و بالندگی آنان، تقویت فرهنگ کار، تلاش و تغییر نگرش دانش آموزان در زمینه اشتغال، ارتقاء سطح توانمندی، مهارت، تجربه و دانش، فرهنگیان و دانش آموزان برای انجام کار و فعالیت، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان را از اهداف این طرح نام برد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به زمان اجرای طرح هجرت سه در مدارس استان گفت: این طرح از 12/4/1397 لغایت 15/6/1397 اجرا می شود و در مجموع عرصه های آموزشی و پرورشی تعیین شده در سراسر استان تحت پوشش قرار می گیرد.

محوریت قراردادن شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» در تمامی برنامه ها ، رعایت اصل صرفه جویی در همه زمینه ها، رعایت پوشش اسلامی، رعایت نکات ایمنی و سلامت کلیه دانش آموزان از مهم ترین توصیه های مدیرکل آموزش و پرورش در طول اجرای این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار