رئیس حج و زیارت یزد خبر داد؛

افزایش 30 درصدی اعزام زائران یزدی به حج تمتع در سال 97

یزد (پانا) - رئیس حج و زیارت استان یزد از افزایش قابل‌ملاحظه اعزام زائران یزدی به حج تمتع 97 خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۴۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 30 درصدی اعزام زائران یزدی به حج تمتع در سال 97

علی‌اصغر شریفی با اشاره به اینکه جایگاه استان یزد در زمینه اعزام زائر به حج تمتع مطلوب است، گفت: در حج امسال سه هزار و ۱۰ نفر در قالب ۲۲ کاروان اعزام می‌شوند که از این تعداد ۱۹ کاروان آن مدینه‌قبل و از فرودگاه شهید صدوقی اعزام می‌شوند و همچنین دو کاروان از استان فارس و یک کاروان از استان اصفهان نیز اعزام می‌شوند.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حجاج یزدی از ۱۱ مردادماه تا ۱۶ مردادماه وارد سرزمین وحی ‌شوند، افزود: تعداد اعزام حجاج به سرزمین حج در سال جاری با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو بوده است. تعداد اعزام حجاج یزدی به سرزمین حج در سال گذشته دو هزار و ۲۷۰ نفر بوده و حکایت از افزایش قریب به 30 درصدی اعزام حجاج یزدی به سرزمین وحی حکایت دارد.

رئیس حج و زیارت استان یزد با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی تمهیدات لازم برای حجاج برای اعزام به سرزمین وحی دیده‌شده است، تصریح کرد: ما آمادگی لازم را داریم تا با تدابیر اتخاذ شده زمینه ارائه خدمات خوبی در طول موسم حج برای حجاج صورت گیرد.

شریفی، هزینه سفر حج تمتع سال جاری را از ۱۳ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان تا ۱۷ میلیون ۸۹۶ هزار تومان اعلام کرد و بیان داشت: در راستای تهیه و توزیع اقلام فرهنگی و کمک‌آموزشی به زائران اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است؛ همچنین برای آمادگی حجاج، ۱۵ تیرماه همایشی تحت عنوان آموزش توجیهی برای کلیه زائران استان یزد و اجرای نمادین مراسم حج تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در حج امسال ۴۰ روحانی حجاج یزدی را همراهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که در سفر حج معمولاً مداح اعزام نمی‌شود و در این سفر روحانی اعزام روحانی در دستور کار قرار گرفته است؛ چنانچه کاروان‌های ۸۵ نفره و ۱۱۵ نفره فقط یک روحانی برای آموزش معارف دینی اعزام می‌شود؛ همچنین اگر بیش از ۵۴ درصد جمعیت کاروان حج زن باشند، یک روحانی و یک معینه برای تبلیغ و آموزش معارف دینی اعزام می‌شوند.

وی بابیان اینکه توجه به‌سلامت زائران سرزمین وحی از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیان داشت: در این راستا تلاش کرده‌ایم تا در هر کاروانی از وجود یک پزشک برای سلامت مردمی استفاده کنیم و همچنین در این سفر معنوی تیم پزشکی مستقر هستند و به‌صورت شیفتی ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس حج و زیارت استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حمایت از کالای ایرانی تلاش شده است تا بستر خرید کالای ایرانی برای زائران فراهم شود و به زائران توصیه می‌شود تا حتی‌الامکان در کشور و استان خودمان سوغات تهیه کنند تا از این سفر بهترین توشه را برای خودشان کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار