رییس اداره حراست استان در مراسم معارفه کارشناس حراست منطقه زنجان رود:

کارشناسان حراست باید چشمان بیدار و هوشیار دستگاه تعلیم و تربیت باشند

زنجان(پانا)-نعمت اله محمدی رییس اداره حراست استان در مراسم معارفه کارشناس حراست منطقه زنجان رود گفت:کارشناسان حراست باید چشمان بیدار و هوشیار دستگاه تعلیم و تربیت باشند.

کد مطلب: ۸۳۴۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کارشناسان حراست باید چشمان بیدار و هوشیار دستگاه تعلیم و تربیت باشند

نعمت اله محمدی رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان در جلسه معارفه کارشناس حراست منطقه زنجانرود یکی از نقش های حراست در حوزه آموزش و پرورش را نقش شناختی عنوان نمود و گفت:حراست ها باید اطلاعات و رصد های لازم را طوری انجام دهند تا تصمیم گیرندگان در وقت مناسب بتوانند تصمیمات عاقلانه بگیرند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود حراست ها را چشمان بیدار و هوشیار دستگاه تعلیم و تربیت دانست و افزود:حراست باید مأمن امن همکاران و دانش آموزان باشد و در این راستا امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی با هدف صیانت از مجموعه پرسنل آموزش و پرورش جایگزین گردد.

رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش با سایر نهادها تفاوت های اساسی دارد تاکید کرد:به منظور حصول اطمینان از تداوم و تحقق اهداف باید متناسب با این فرهنگ سازمانی و لطافت های روح معلم به دنبال امنیت ایجابی باشیم تا به مخاطبان این اطمینان را بدهیم که همه با هم هستیم تا به اهداف سازمانی دست پیدا کنیم.

وی روح جستجوگری و تفکر خلاق را از جمله وجوه حراست آموزش و پرورش عنوان کرد و ابراز داشت: مجموعه حراست باید آرامش آفرین باشد و در نتیجه این آرامش است که روحیه امید در مدارس شکوفا می شود و می توانیم دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری تربیت نماییم.

رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان در پایان صحبت هایشان با اشاره به بخشی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر که می فرمایند : "دلت را نسبت به مردم لبریز محبت کن و رفتارت مثل یک حیوان درنده نباشد، زیرا مردم دو دسته اند یا مسلمان و برادر دینی تو هستند یا مثل تو یک انسان می باشند" ، گفت: در مجموعه حراست ما با انسان ها سروکار داریم، ممکن است انسان ها خطا بکنند ولی باید کرامت انسان ها را حفظ نماییم تا بتوانیم در جامعه امید ، آرامش و پویایی ایجاد کنیم.

محمدی صداقت در گفتار و رفتار و خود مراقبتی را از ویژگی های اساسی همکاران حراستی دانست و تاکید نمود: کارهای ما باید در چارچوب شرع مقدس اسلام ، اخلاق و رعایت قانون باشد و کار حراست حتما باید توام با مهر و لطف باشد و همانا خداوند بخشنده و مهربان است.

شایان ذکر است در پایان این مراسم که رئیس و کارکنان اداره آموزش و پرورش منطقه زنجانرود و شهبازی کارشناس حفاظت فیزیکی و پدافند غیرعامل اداره کل نیز حضور داشتند،عادل فضلی به عنوان کارشناس حراست آموزش و پرورش منطقه زنجانرود معرفی شدن و از زحمات چند ساله حمید ملکی تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار