رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی: صددرصد خصوصی‌سازی واقعی شده است

تهران (پانا) - به گفته رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی تا پیش از دولت یازدهم، سهم بخش‌خصوصی واقعی از واگذاری‌ها حدود ۱۸درصد بود اما این آمار در دولت یازدهم به ۶۷درصد و در دولت دوازدهم به ۱۰۰ درصد رسیده است.

کد مطلب: ۸۳۴۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی: صددرصد خصوصی‌سازی واقعی شده است

به گزارش صدا و سیما، عبدالله‌پوری حسینی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما­­ درباره­ چالش‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: در بعضی از کشورها سازمان خصوصی از دولت مستقل است و باید­ دولت را کوچک‌تر و بخش خصوصی را بزرگتر ­کنیم.

او گفت: ما بخشی از دولت هستیم و اگر واحدهایی را بخواهیم واگذار کنیم باید به تصمیم هیات وزیران صورت گیرد و در برخی موارد شاهد مخالفت وزیران با واگذاری شرکت‌های تابع هستیم.

پوری حسینی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی واقعی در کشور مظلوم است افزود: دولت نباید در فعالیت‌های اقتصادی تصدی‌گری کند و باید اجازه داد بخش خصوصی در کشور فعال شود.

او با اشاره به اینکه در اجرای واگذاری‌ها سلیقه‌ای عمل می‌شود، گفت: شرکت‌هایی مانند هواپیمایی جمهوری اسلامی که مذاکره‌های آن با خریدار صورت گرفته بود تا مرحله مزایده پیش رفته بودیم ولی جلوی آن گرفته شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی­ درباره شرایط واگذاری گفت: کاهش سه درصدی نرخ فروش اقساطی تا ۱۱ درصد و افزایش مدت بازپرداخت از جمله مشوق‌های دولت برای واگذاری بنگاه‌های دولتی است.

او گفت: ما به عنوان یک سازمان دولتی تحت نظارت دستگاههای نظارتی هستیم و گاهی این نظارت‌ها ما را از اهداف خود دور می‌کنند.

پوری حسینی گفت: تاکنون سازمان خصوصی‌سازی از سوی هیچ نهاد نظارتی محکوم نشده است و ما از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات گلایه‌ای نداریم.

او درباره آخرین آمار از وضعیت خصوصی‌سازی افزود: در طول ۱۲سال فعالیت سازمان خصوصی‌سازی ۱۹۹۲ بنگاه در لیست واگذاری قرار گرفت که از این تعداد بخشی ورشکست، ادغام و یا از لیست خارج شدند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: ازبین ۱۵۱۶ بنگاه فقط ۱۹۶ بنگاه به صورت رقابتی و رد دیون واگذار شده است.

او گفت: از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۲ فقط ۱۳ درصد از شرکت‌های کنترلی فرخته شده بود که در ۵ سال گذشته این آمار ۲ برابر و نزدیک به ۲۷ درصد رسیده است.

پوری حسینی گفت: حدود ۶۲۷ بنگاه برای واگذاری باقی مانده است و سازمان خصوصی‌سازی مکلف به قیمت‌گذاری و واگذاری آنها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار