اردوی تشکیلاتی مکانی برای مهارت آموزی،پختگی و کارآمدی بیشتردانش آموزان

ارومیه(پانا)- اردوهای تشکیلاتی زمینه های پختگی، کارآمدی و مهارت آموزی دانش آموزان در موضوعات مختلف را فراهم می آورند.

کد مطلب: ۸۳۴۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اردوی تشکیلاتی مکانی برای مهارت آموزی،پختگی و کارآمدی بیشتردانش آموزان

اردوی استانی دانش آموزان پیشتاز پسر و دختر آذربایجان غربی به مدت سه روز با تفکیک جنسیت دراردوگاه معلم ارومیه برگزار شد، در این اردو دانش آموزان پیشتاز علاوه بر آموزش در موضوعات امداد ونجات، صف جمع، مخابره و جهت یابی، ساخت پروژه و فریاد های شادی و بازی های بومی و محلی و گره زنی و چوب بندی، مورد ارزیابی نیز قرار گرفتند.

عصر روز گذشته با حضور در این اردوی استانی با تعدادی از دانش آموزان، مدرسین و مربیان در خصوص نحوه برگزاری اردو گفت و گو کردیم که شرح این گزارش خبری در ذیل آمده است.

فاطمه فلاحتی، مدرس رشته ی فریاد و شادی و بازی های محلی، در گفت و گو با پانا در مورد حضور به موقع و نظم دانش آموزان گفت: دانش آموزان در هنگام زنگ های تنفس و برنامه های صبحگاهی همکاری لازم و هماهنگی زیبایی در اجرای دست های اردویی و شعرخوانی داشتند و به طور کلی می توان گفت عالی بودند.

این مدرس تشکیلاتی با سابقه فعالیت در 5 اروی ملی و 3 بار حضور در نقش سرپرست اردوی ملی، خاطر نشان کرد: اردوهای تشکیلاتی زمینه های پختگی، کارآمدی و مهارت آموزی دانش آموزان در موضوعات مختلف را فراهم می آورند.

فلاحتی با اشاره به اینکه اکثر تیم ها برای اردو تمرین داشتند و بسیار قوی بودند افزود: این اردو بسیار رقابتی بود و ارزیابی این اردو کار راحتی نیست.

وی ادامه داد: بطور کلی وضعیت برگزاری اردو و رفتار مسئولین اجرایی خوب بود اما برخی نکات که از قبل به تیم ها ابلاغ شده بود و توسط مربیان و دانش آموزان رعایت نشد.

هم چنین تکمیل کرد: مربیان و مسئولین مدارس باید توجه خاصی به دانش آموزان پیشتاز داشته باشند چرا که یک دانش آموز پیشتاز از لحاظ پوشش، رفتار و اخلاق متفاوت است و باید صفاتی از جمله صداقت، هم فکری وهمدلی را دارا باشد.

شهین دشتی، مربی همراه تیم شهرستان تکاب با 12 سال سابقه ی خدمت، در پاسخ به اینکه برگزاری اردوی پیشتازان را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: برخورد مسئولین، توجه آنها به نیاز های دانش آموزان ونحوه ی پذیرایی بسیارخوب بود هم چنین کلاس ها در ساعات خوب و به جا برگزار شد اما متاسفانه نظافت بهداشت محیط از موارد مورد انتقاد دانش آموزان بود.

وی با اشاره به اینکه تیم تکاب در رشته ی امداد و نجات سابقه ی درخشان کشوری داشته است ادامه داد: با اینکه دانش آموزان شهرستان تکاب فقط یک هفته تمرین داشتند اما تمام تلاش خود را برای رسیدن به بالاترین جایگاه کردند و در هر حال نظم را رعایت کردند.

دانش آموزان پلدشتی نکات فنی و آموزشی اردو را عالی توصیف کردند و گفتند: موارد آموزشی نحوه اجرای آنها عالی بود، اما نظافت و بهداشت محیط و اتاق ها در حد اردوی استانی پیشتازان نبود.

دانش آموزان پلدشتی به محرومیت منطقه ی خود اشاره کردند و گفتند: بسیاری از تیم ها تمرین قبلی داشتند اما تیم ما چند روز مانده به اردو با خبر شد و با توجه به محرومیت های منطقه ما هیچ فرصتی برای تمرین رشته ی امداد و نجات که در آن شرکت کرده بودیم نداشیم.

دانش آموزان سلماسی مهم ترین مسئله را در این اردو کار گروهی و پیشرفت دسته جمعی نامیدند و اضافه کردند : ما برای رشته ی صف جمع تمرین داشتیم و امیدواریم تا از نفرات برتر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار