صادرات کالای ایرانی ۷ درصد رشد داشت / تسهیلات رونق تولید، سهمیه‌بندی نیست

سمنان (پانا) - معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات کالای ایرانی ۷ درصد رشد داشته است، گفت: رفع موانع موجود در مسیر تولید، یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در چند سال گذشته است.

کد مطلب: ۸۳۴۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
صادرات کالای ایرانی ۷ درصد رشد داشت / تسهیلات رونق تولید، سهمیه‌بندی نیست

محسن صالحی‌نیا در همایش تجلیل از صنعتگران شهرستان گرمسار، با بیان اینکه حمایت از تولید در زنجیره تولید باید به‌گونه‌ای باشد که مانعی در مسیر تولید ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: مدیریت محدودیت‌های بین‌المللی در دستور کار مدیران و مسئولان بخش صنعت قرار گیرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی که نقش مؤثری در تأمین منابع ایران دارند و باید تقویت شوند، اذعان کرد: ارتقاء ظرفیت واحدهای تولیدی از دیگر سیاست‌های مهم این وزارتخانه برای تحقق اهداف عالی دولت در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

وی از رشد هفت درصدی صادرات در ایران خبر داد و گفت: صادرات در کشور یکی از اولویت‌های اصلی دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه در بخش اعظمی از تولیدات رشد خوبی حاصل‌شده است، افزود: در شرایط فعلی باید نرخ رشد واحدهای تولیدی را حفظ و یا ارتقا دهیم.

وی ابراز داشت: تسهیلات رونق تولید سهمیه‌بندی نیست و واحدهای صنعتی استان سمنان می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های موجود نسبت به دریافت این تسهیلات بدون محدودیت مالی اقدام کنند.

شاخص‌های MICI در تولیدات صنعتی استان سمنان ارتقا می‌یابد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این همایش، با عنوان این مطلب که روز صنعت و معدن روز وحدت و همدلی میان تولیدکنندگان، مردم و مسئولان است، گفت: شاخص‌های MICI در تولیدات صنعتی استان سمنان ارتقا می‌یابد.

بهروز اسودی با بیان اینکه دستاورد مثبت این همایش‌ها در ماهیت آن‌ها نهفته است، افزود: هر کشوری تمام محصولات خود را بر مبنای شاخص‌های MICI به جهان عرضه می‌کند که ارتقاء این شاخص‌های در تولیدات صنعتی استان سمنان در دستور کار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه 10 شاخص اصلی در این راستا تعیین‌شده است، اذعان کرد: کیفیت، استانداردهایی با ایمنی بالا، قیمت مناسب، منحصربه‌فرد بودن، طراحی عالی، فناوری پیشرفته، تولید منصفانه، نماد وضعیت، اصالت و سازگاری با محیط از مهم‌ترین شاخص‌های تولید است.

وی با اشاره به اینکه 2004 واحد صنعتی در استان سمنان برای دریافت تسهیلات بهین یاب ثبت‌نام کردند، افزود: یک هزار و 800 واحد صنعتی از این تعداد در حوزه صنایع کوچک فعالیت می‌کنند.

اسودی با تأکید بر اینکه 50 تا 100 واحد در صنایع متوسط فعالیت می‌کنند، اذعان کرد: درمجموع 50 هزار و 761 نفر در حوزه صنعت مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ابراز داشت: 49 درصد در صنایع کوچک، 15 درصد صنایع متوسط و 36 درصد در صنایع بزرگ این استان مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت 32 درصد در صنایع کوچک و 18 درصد در صنایع متوسط و 50 درصد در صنایع بزرگ سرمایه‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار