در ستاد استانی اردوی ملی مطرح شد:

لزوم توجه به معرفی ظرفیت های ناشناخته سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت : دانش آموزان تشکیلاتی استان به عنوان سفیران فرهنگی داشته های عظیم سیستان و بلوچستان را در اردوهای ملی تابستان به نمایش خواهند گذاشت .

کد مطلب: ۸۳۴۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به معرفی ظرفیت های ناشناخته سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری پانا، داوود صیاد در جلسه برنامه ریزی اردوی ملی اظهار کرد: اردوهای ملی فرصت مغتنمی برای نمایش ظرفیت ها و توانمندی های دانش آموزان استان است .

وی افزود : اردوهای تشکیلاتی سازمان دانش آموزی از آن رو که شرایط متفاوت تری با سایر اردوها دارد جذابیت بیشتری برای دانش آموزان خواهد داشت .

مدیر سازمان دانش اموزی با اشاره به اینکه تمرین زندگی در اردوهای سازمان دانش آموزی رواج دارد گفت : دانش اموزان پیشتاز از صفر تا صد شرایط زندگی در طول اردو از چادر زنی تا تهیه ی غذا را خودشان برعهده دارند .

صیاد با اشاره به اینکه اردوی ملی در سال جاری با شرایط ویژه تری برگزار می شود خاطر نشان کرد : در سال جاری تنها پنج تیم هفت نفره در تخصص های مخرابرات ، صف جمع امداد و نجات و کمک های اولیه ، مهارت ساخت پروژه و اجاق های صحرایی و تولید و اجرای فریاد های شادی در هر جنسیت در اردوی ملی شرکت خواهند کرد .

وی بیان کرد : نشاط و شادابی نقطه ی بارز اردوهای ملی است چرا که دانش آموزان شرکت کننده در این اردوها برای هر بخش متعدد با همخوانی نغمه های اردویی نمونه ای بارز از نشاط جمعی را به نمایش می گذارند .

مدیر سازمان دانش آموزی ، آموزش های معرفتی و شناختی را از دیگر آموزش هایی دانست که در این اردوها ارایه می شود و تاکید کرد : آموزه های آیینی و قرانی در این اردوها به سبب سبک خاص ارایه خود بیشترین اثر گذاری را دارند .

صیاد ضمن تاکید بر توجه مربیان تشکیلاتی در معرفی ظرفیت های بکر و ناشناخته ی استان که قطعا برای سایر دانش آموزان کشور جذابیت دوچندان دارد از مربیان تشکیلاتی خواست تا در بخش تولید و اجرای فریاد های شادی و نغمه های اردویی از توان خواهندگان ادبیات غنی استان به ویژه بومی سروده ها بیشترین بهره گیری را داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار