مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد:

تشرف   2 هزار و 649 نفر زائر خراسان جنوبی  به سرزمین وحی

بیرجند (پانا)-مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال 2 هزار و 649 زائر از خراسان جنوبی به حج تمتع  مشرف خواهند شد ، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۸۳۴۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تشرف   2 هزار و 649  نفر زائر خراسان جنوبی  به سرزمین وحی

ابوالفضل نوفرستی مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی صح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت اعزام زائرین به حج تمتع برگزار شد، گفت: امسال برای دومین سال متوالی ، زائرین از فرودگاه بیرجند به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

نوفرستی گفت: زائرین خراسان جنوبی امسال 2 هزار و 649 نفر هستند که از تاریخ 20 مرداد الی 23 مرداد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: تعداد زائرین خراسان جنوبی امسال 51 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: مدت زمان اقامت زائرین بسته به نوع مجوزهای گرفته شده از 28 تا 40 روز متغیر است و در خصوص محل اقامت زائرین نیز ، سازمان حج و زیارت هتل هایی را که از لحاظ 80 پارامتر در حد استاندارد هستند، انتخاب و اجاره کرده است.

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: در آتش سوزی هایی که در هتل های عراق و عربستان رخ می دهد، بیشتر زائرینی حضور دارند که به صورت آزاد به این سفر اعزام شده اند و هیچ ارتباطی با سازمان حج و زیارت ندارند.

نوفرستی گفت:آموزش های متعددی از لحاظ بهداشت و مناسک حج برای زائرین برگزار شده است و همچنین از زائرین درخواست می شود تا از استعمال داروها و آمپول هایی که استفاده آنها در کشورهای عربی برای زائرین ممنوع است، بپرهیزند.

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: اگر بازنشستگان قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، میتوانند با مراجعه به سیستم توانمند سازی بازنشستگان و پس از ثبت نام ، با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات زیارتی ، از تسهیلات در نظر گرفته شده ، استفاده کنند.

وی در پایان گفت: امسال 2600 زائر خراسان جنوبی به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام شده اند و در صورتی میتوان پرواز را برای زائرین آماده کرد ، که زائرین به حدنصاب 250 نفر برسند و در صورتی که این تعداد تکمیل نشد، به ازای هر صندلی خالی از مسافر در هواپیما ، می بایست 900 هزار تومان به حساب شرکت هواپیمایی پرداخت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار