مصرف بی سابقه برق در روزهای اخیر/ کاهش 10 درصدی مصرف تضمین کننده تامین برق پایدار

شیراز (پانا) - روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر استان فارس با اعلام اینکه با توجه به افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم در کشور، مصرف برق به گونه ای چشمگیر و کم سابقه در روزهای اخیر افزایش یافته است از شهروندان خواست تا نسبت به مصرف برق صرفه جویی داشته باشند.

کد مطلب: ۸۳۴۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مصرف بی سابقه برق در روزهای اخیر/ کاهش 10 درصدی مصرف تضمین کننده تامین برق پایدار

در این گزارش آمده است، در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم و از تمام مردم در بخش های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع های تولیدی و صنعتی و کشاورزان تقاضا دارد تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) به میزان تنها ۱۰ درصد، کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری نمایند.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر در ادامه گزارش خود راهکارهایی را برای رسیدن به کاهش ۱۰ درصدی برق ارائه کرده است از جمله اینکه در ساعت های اوج بار(پیک مصرف) تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کُند استفاده نمائیم و در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنیم.

هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نکنیم و استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت های غیر پیک منتقل کنیم.

خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار