مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبرداد:

سنددار شدن 4000 موقوفه و رقبه آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 4000موقوفه و رقبه فاقد سند آذربایجان غربی در سال گذشته سند دار شدند.

کد مطلب: ۸۳۴۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
سنددار شدن 4000 موقوفه و رقبه آذربایجان غربی

حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در خصوص مشکل سند مالکیت موقوفات و رقبات استان گفت: تا سال گذشته 14 هزار رقبه شامل 4000 رقبه انتفاعی و 10 هزار رقبه منفعتی فاقد سند مالکیت بود که برنامه ریزی های لازم برای سند دار کردن آنها اندیشیده شد .

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی در سال 96 جزو استان های برتر در بحث سنددار کردن موقوفات و رقبات فاقد سند بود بطوریکه در مدت گفته شده 4000 موقوفه و رقبه در سطح آذربایجان غربی سنددار شدند و مابقی آنها نیز تا پایان سالجاری سند دار خواهند شد.

وی با بیان اینکه در اولین گام اسناد مالکیت 30 روستای پر رقبه وقفی در شمال آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: اسناد مالکیت 10 روستا در شهرستان سلماس، 2 روستا در شهرستان چایپاره و 18 روستا در شهرستان خوی که 6 دانگ همه این 30 روستا وقف بود، بررسی شده وطی هماهنگی های لازم با ثبت اسناد ،بنیاد مسکن و منابع طبیعی استان وبرگزاری نشست در هر یک از شهرستان ها مشکل آنها تا پایان امسال حل وفصل می شود .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: با تفاهم ایجاد شده مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی 15 هکتار از اراضی حاشیه امامزاده برگشاد سلماس نیز آزادسازی و با سند دار شدن جز حریم امامزاده محسوب می شوند .

وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به تفاهم نامه اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی در خصوص رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر فرآیند سنددار کردن موقوفات استان و ارائه تدابیر و راهکارهای مناسب جهت سنددار کردن رقبات پر درآمد استان، بتوانیم جشن سنددار کردن کلیه موقوفات و رقبات و امامزادگان استان را تا پایان سال جاری برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار