معاون درمان علوم پزشکی شیراز خبر داد

47 مرکز تهدید کننده سلامت عمومی در فارس پلمپ شد

شیراز (پانا) - نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی، از پلمپ 47 مرکز تهدید کننده سلامت عمومی در فارس در شش ماهه گذشته خبر داد .

کد مطلب: ۸۳۴۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
47 مرکز تهدید کننده سلامت عمومی در فارس پلمپ شد

عبدالخالق کشاورز شایع‌ترین مشکل تهدید سلامت را در مراکز آرایشی بهداشتی عنوان کرد و افزود: متاسفانه عموم مردم و به ویژه خانم‌ها برای لیزر درمانی به مراکز آرایشی بهداشتی مراجعه می کنند که این کار اصولی نیست و زیر نظر متخصصین انجام نمی شود بنابراین سلامتی خود را به خطر می اندازند.

وی ادامه داد: دریافت وجه اضافه و موارد خلاف قانون واحد و مراکزهای بهداشتی از جمله مواردی است که هر هفته توسط ریاست دانشگاه، نماینده وزیر و رئیس سازمان نظام پزشکی بررسی می‌شود .

کشاورز با بیان اینکه در شش ماهه اول و دوم سال گذشته 686 و 457 پرونده وارد کمیسیون شده که پس از بررسی به ترتیب 511 و 257 مورد آن به سازمان تعزیرات حکومتی استان فارس برای صدور حکم ارجاع داده شده است، اضافه کرد: همچنین در شش ماه اول سال گذشته 263 پرونده از طرف کمیسیون به دادگاه عمومی و انقلاب ارسال شد که 47 مرکز پس از صدور حکم این دادگاه پلمب شدند .

معاون درمان علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به چگونگی تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت، خاطرنشان کرد: این طرح، از طرح‌های خوب وزارت بهداشت در طول سال‌های گذشته است که علی‌رغم مشکلات بیمه‌ای و مطالبات پزشکان، وزارتخانه متبوع همچنان تلاش می‌کند که ارائه خدمات مناسب با قابلیت‌های حفظ این طرح ادامه یابد .

کشاورزی همچنین با تاکید بر این نکته که برگ ارجاع طرح پزشک خانواده منتفی نشده است، گفت: دولت به دنبال طراحی دو مسیر ارائه خدمات و پراخت آن توسط خود و دیگری پرداخت آزاد توسط بیماران است .

وی با تصریح بر اینکه تنها راه نجات سیستم سلامت، اجرای قوی و منسجم طرح پزشک خانواده است، افزود: بالای 80درصد پزشکان عمومی موافق اجرای این طرح هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به کاهش 10 تا 15 درصدی هزینه بیمه سلامت توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: علی‌رغم کاهش قابل توجه این میزان اعتبارات بیمه سلامت، اما همه تلاشمان را برای عدم اختلال در خدمات‌دهی به بیماران اورژانسی و بی‌بضاعت به کار گرفته‌ایم .

وی در ادامه با اشاره به مرکز داده‌های مراقبتی و پایش این دانشگاه به نام ام سی ام سی افزود: این طرح به شکل پایلوت در فارس اجرایی شده است و با این شیوه تمام مراکز تحت پوشش 24 ساعته رصد می‌شود.

کشاورزی ادامه داد: این طرح با هدف اطلاع از وضعیت بیمارستانها و اطلاع از ورود بیماران پرخطر در بیمارستانها استقرار یافته به طوری که مرکز ام سی آی سی شیراز با رصد شبانه روزی بیش از 40 مرکز متصل به این سامانه از نحوه خدمات دهی به بیماران و همچنین از مشکلات موجود مطلع می شود.

وی اظهار داشت: این سامانه ورودی های اورژانس های بیمارستانی در این سامانه ثبت می شوند و اگر بیمار پرخطری وارد سامانه شود متخصصان عضو این سامانه مطلع می شوند و در جریان روند درمان هستند.

کشاورز شلوغی بیمارستان‌ها را بیشترین علت شکایت مردمی دانست و گفت: به طور میانگین ماهیانه 210 هزار نفر به بیمارستان‌های استان فارس مراجعه می‌کنند که 30 هزار نفر از آنها نیاز به بستری دارند و این وضعیت در درمانگاه شهید مطهری شیراز نیز حاکم است که ماهیانه 120 هزار بیمار به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به افزایش تخت بخش اعصاب و روان تعدادی از بیمارستان‌های فارس اشاره کرد و از راه‌اندازی و افزایش تخت‌های بخش اعصاب و روان بیمارستان شهرستان‌های مرودشت، استهبان، اقلید و کازرون در آینده‍ای نزدیک خبر داد .

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌ بخش‌های داخلی برخی از بیمارستان‌ها از جمله شیراز جوابگوی تعداد بیماران این بخش نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج هزار و 800 تخت بیمارستانی دولتی در شیراز داریم که جوابگوی بخش‌های داخلی به ویژه در بخش اعصاب و روان نیست که باید افزایش یابد .

کشاورز همچنین به افزایش تخت بخش اعصاب و روان بیمارستان شیراز به 250 تخت اشاره کرد و گفت: این بخش هم‌اینک از پیشرفت 40 درصدی برخوردار است .

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به آمار تصادفات ثبت شده در مرکز ارتباطات 115 دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سه ماهه اول امسال اشاره و خاطرنشان کرد:‌ طی این مدت دو هزار و 819 نفر به این مرکز مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 8 درصد بین سنین یک تا 10 سال، 18 درصد بین 11 تا 20 سال، 51 درصد بین 21 تا 40 سال، 17 درصد بین 41 تا 60 سال و 6 درصد بش از 60 سال سن دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار