رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

افزایش 30 درصدی میزان اعتبارات بانکی شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی در سال 97

تهران (پانا) - رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش 30 درصدی حد اعتبارات بانکی شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی در سال 97 خبرداد.

کد مطلب: ۸۳۴۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 30 درصدی میزان اعتبارات بانکی شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی در سال 97

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، غلامرضا اصغری درخصوص بهبود شرایط اقتصادی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده مواد اولیه، دارو و تجهیزات پزشکی کشور گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در ستاد ویژه اقتصادی دولت تلاش کردند تا با تصویب مصوبه‌هایی به حل چالش نقدینگی شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی کمک کنند و این مهم تا حدود بسیاری مورد استقبال واقع شد و تحقق یافت.

وی از تصویب چند مصوبه مهم و راهبردی در ستاد ویژه اقتصادی دولت خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه این ستاد به منظور افزایش نقدینگی شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی کشور جهت خرید مواد اولیه، داروی ساخته شده و تجهیزات پزشکی، حد اعتبار ریالی و ارزی شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی در بانک‌ها، به میزان 30 درصد بیش از حد اعتباری سال 1396 افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو به بندهای دیگر مصوبه مهم ستاد ویژه اقتصادی دولت برای شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: محدودیت واحد و اشخاص مرتبط در نظام بانکی برای شرکت‌های متعلق به گروه‌های دارویی دولتی و نهادهای عمومی براساس لیست مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز لغو می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: براساس مصوبه ستاد ویژه اقتصادی دولت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید اقدامات لازم را جهت ابلاغ بندهای به تصویب رسیده به نظام بانکی انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار