"کتاب‌های ویترینی" موجود در ادارات همدان جمع‌آوری می‌شود

همدان (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: "کتابهای ویترینی" موجود در ادارات جهت غنی سازی کتابخانه‌های جدید جمع آوری می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۳۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
"کتاب‌های ویترینی" موجود در ادارات همدان جمع‌آوری می‌شود

مهرداد نادری‌فر در انجمن نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه اهداف خوبی برای رشد در حوزه منابع کتابخانه‌ای و عضوگیری پیش‌بینی شده است.

نادری فر بیان کرد: همه ما باید با تمام بضاعتی که در اختیار داریم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم تا این امر به عنوان یک ارزش در جامعه مطرح شود و صداو‌سیما بر اساس وظیفه ذاتی خود در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه امر کتابخوانی را مناسبتی و محدود به ایام خاصی در سال نداشته باشیم عنوان کرد: جمع آوری کتابهای مازاد از سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی با توجه به اینکه در بسیاری ادارات کتابها به عنوان ویترین قرار داده شده می‌تواند در غنی سازی کتابخانه‌ها بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان افزود: به دستور معاون سیاسی استاندار این اقدام را در ابتدا از استانداری همدان آغاز می‌کنیم و سپس کتابها از سایر نهادها جمع آوری می‌شود.

نادری فر میزان نیم درصد اعتبارات از شهرداریها که حق کتابخانه ها است از ده شهرداری تعیین تکلیف شده و پیگیر ما بقی شهرداریها نیز هستیم و لیست شهرداریهایی که نیم درصد حق کتابخانه‌ها را پرداخت نکرده اند را به معاونت سیاسی ارائه می دهیم تا برنامه مشخصی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ کتاب به ازای هر 100 نفر در استان همدان از 71 به 75 نسخه کتاب در سال 97 می‌رسد که این رقم پایین بوده و انتظار داریم تا به میزان بیشتری افزایش یابد.

شهرداریها نیم درصد کتابخانه‌ها را پرداخت کنند

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان نیز با اشاره به استفاده و مشاکرت خیران در حوزه کتابخانه‌ها گفت: زیباترین صحنه‌ها را از حضور خیران در جامعه می‌بینیم که از این ظرفیت در راستای ایجاد و غنی‌سازی می‌توان به خوبی بهره گرفت.

سید سعید شاهرخی تأکید کرد: شهردار‌ی‌ها در پرداخت قانونی نیم درصد به کتابخانه‌ها شتاب و اهتمام داشته باشند تا در زمینه اعتباری کمکی برای نهاد کتابخانه ها باشد تا در راستای وظایف خود به کار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار