یازدهم تیر ،سالروز شهادت آیت الله صدوقی

فیروزکوه(پانا)-آیت الله صدوقی در سال ۱۳۴۲ از حامیان روح‌الله خمینی (ره)بود و پس از پیروزی انقلاب نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان قانون اساسی و امام جمعه این شهر شد.

کد مطلب: ۸۳۳۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
یازدهم تیر ،سالروز شهادت آیت الله صدوقی

محمد صدوقی در هفت سالگی، پدر و در ۹ سالگی مادرش را از دست داد و پسرعمویش ملا محمد کرمانشاهی میباشدکه در یزد دفن شده است ،سرپرستی او را برعهده گرفت.

وی تحصیلات علوم دینی را در مدرسه عبدالرحیم‌خان یزد آغاز کرد و در سن ۲۱ سالگی برای ادامه تحصیل به اصفهان رفت اما پس از مدت کوتاهی به دلیل کمبود امکانات و سرمای بی‌سابقه اصفهان، به یزد بازگشت و یک سال بعد در سال ۱۳۴۹ به قم مهاجرت کرد و به تحصیل و بعد از آن تدریس در این شهر پرداخت و در سال ۱۳۴۲ از حامیان روح‌الله خمینی (ره)بود و پس از پیروزی انقلاب نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان قانون اساسی و امام جمعه این شهر شد.

از استادان آیت الله صدوقی می توان به عبدالکریم حائری یزدی، سید صدرالدین صدر، سید محمدتقی خوانساری، سید محمد حجت کوه‌کمری، سید شهاب الدین مرعشی نجفی، سید علی محمد کازرونی، غلامرضا فقیه خراسانی و همچنین از شاگردان ایشان می توان به محمدتقی جعفری، مرتضی مطهری، علی قدوسی، احمد جنتی، محمد فاضل لنکرانی، یوسف صانعی، سید هاشم رسولی محلاتی، محمود جعفری تبار (نوه محمد صدوقی) اشاره کرد.

شایان ذکر است در روز یازدهم تیرماه ۱۳۶۱ یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق به نام رضا ابراهیم‌زاده، در عملیاتی انتحاری، پس از نماز به او نزدیک شد و پس از دست دادن او را در آغوش گرفت و محافظین سعی کردند او را جدا کنند اما قبل از آن نارنجک همراه فرد انتحاری منفجر شد و او و فرد مهاجم در دم کشته شدند و بعد از آن نیز چهار نفر از بانوان بر اثر ازدحام جمعیت درگذشتند و پیکرش در مسجد حظیره (روضه محمدیه) یزد دفن گردید.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار