استاندار آذربایجان شرقی: بخش خصوصی کمک حال دولت در دوره گذر از مشکلات اقتصادی باشد

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی گفت: حمایت بخش خصوصی از دولت در دوره گذر از مشکلات اقتصادی پیش رو باعث پشت سر گذاشتن موانع و بحران های کشور می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۳۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: بخش خصوصی کمک حال دولت در دوره گذر از مشکلات اقتصادی باشد

مجید خدابخش در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آذرشهر گفت: در سال جاری 12 هزار نفر تحصیل کرده بیکار در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

وی با بیان این که اصل، حمایت از واحد های تولیدی و بخصوص واحد های تولیدی کوچک و متوسط است، افزود: مشکلات واحد های تولیدی می بایستی به سرعت به ما اطلاع داده شود تا هرچه سریعتر برای حل آن ها اقدام کنیم.

خدابخش ادامه داد: ملاک و معیار در گزینش کارکن مهارت است.

استاندار آذربایجان شرقی در سفر یک روزه به شهرستان آذرشهر از واحد های تولیدی شهرک سلیمی بازدید کرد و به مشکلات مدیران این واحد ها رسیدگی کرد که مشکلات برق،بیمه تأمین اجتماعی و طرح تحول سلامت از مهم ترین مشکلات بودند.

فرماندار شهرستان آذرشهر نیز در این جلسه ضمن تشکر از حساسیت ویژه استاندار آذربایجان شرقی گفت: حدود 40 درصد واحد های تولیدی استان در آذرشهر مستقر است.

یدالله الهیاری افزود: در شهرستان آذرشهر بیش از 550 کارخانه صنعتی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 140 مورد بازدید از کارخانه های تولیدی انجام گرفته شده است.

فرماندار آذرشهر گفت: در سال جاری در حوزه اشتغال فراگیر 7 طرح به بانک ها معرفی شده است که انتظار می رود با تسهیلاتی غالب برای 117 میلیارد تومان برای 140 نفر ایجاد اشتغال کند.

الهیاری افزود: در حوزه روستایی نیز 6 طرح با بانک ها معرفی شده است که با تسهیلاتی غالب بر 69 میلیارد تومان انتظار می رود برای 15 نفر ایجاد اشتغال کند.

فرماندار آذرشهر ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد بانک ها در حوزه مشاغل خانگی گفت: در حوزه مشاغل خانگی تسهیلاتی به مبلغ 923 میلیون تومان به تصویب بانک ها رسیده است.

الهیاری ادامه داد: از 811 نفر متقاضی تسهیلات فقط 123 نفر موفق به تشکیل پرونده شده اند.

وی ضمن تشکر از تسهیلات کمیته امداد و بهزیستی بیان کرد: میزان تسهیلات کمیته امداد در سال جاری سه میلیارد و 860 میلیون تومان و میزان تسهیلات بهزیستی یک میلیارد و 550 میلیون تومان است که انتظار می رود برای 136 نفر ایجاد اشتغال کنند.

فرماندار آذرشهر ادامه داد: تا کنون 186 نفر در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند.

الهیاری ضمن ابراز رضایت مندی از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال گذشته 860 نفر از کارکنان واحد های تولیدی در سازمان تأمین اجتماعی بیمه شده اند.

شهرستان آذرشهر با وسعت 840 کیلومتر مربع (1.8 درصد مساحت استان) در 30 کیلومتری تبریز واقع شده است و ارتفاع آن از سطح دریا 1340 متر می باشد. این شهرستان از سمت شمال و شرق با شهرستان اسکو، از سمت غرب با دریاچه ارومیه و از سمت جنوب با شهرستان عجب‌شیر هم‌مرز است. این شهرستان در تولید سیر، لپه، سنجد، گردو و بادام دارای جایگاه ممتازی در استان است. همچنین به دلیل وجود شهرک صنعتی شهید سلیمی صنایع متنوعی از جمله مواد غذایی، خودروسازی، فولاد، شیمیایی و صنایع تبدیلی در حوزه آن شهرستان واقع شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار