تشکیل بانک های اطلاعات مکانی با هدف خدمت رسانی مطلوب به مردم

کرج (پانا) - جلسه بررسی فرآیند بانک های اطلاعات مکانی دستگاه های خدمت رسان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد .

کد مطلب: ۸۳۳۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل بانک های اطلاعات مکانی با هدف خدمت رسانی مطلوب به مردم

در ابتدای جلسه محمدی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری البرز به تشریح ساختار و اهداف برگزاری جلسه در راستای همکاری دستگاه های خدمت رسان از جمله آبفا ، برق ، گاز و پست و نیز همکاری شهرداری کرج در زمینه یکسان سازی بانک های اطلاعات مکان محور از جمله بانک کدپستی ده رقمی و بانک های اطلاعات مشترکین و اشتراک در آدرس پرداخت .

مدیرفناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری البرز گفت: هدف اصلی تشکیل این کارگروه، کاهش هزینه های جمع آوری اطلاعات و جلوگیری از انجام عملیات میدانی موازی و بهره برداری از اطلاعات بصورت تجمیعی در مواقع لزوم و ارائه خدمات بهتر به شهروندان می باشد.

محمدی ضمن اشاره به برنامه های اداره کل پست استان البرز و شهرداری کرج افزود: در راستای انجام عملیات مشترک در جهت مشاهده و ثبت اطلاعات مکانی و تجمیع این اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی با هدف ارائه خدمات به شهروندان لزوم همکاری سایر دستگاه ها از جمله آبفا ، گاز و برق را در جهت برداشت اطلاعات مورد نیاز این دستگاه ها در این عملیات و نیز تامین منابع مورد نیاز از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را بیش از پیش احساس می شود.

سپس فرزین مدیرکل پست استان البرز به ارائه گزارش اقدامات بعمل آمده در راستای تشکیل کارگروه و جلسات برگزار شده با مجموعه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج و برگزاری اولین جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه های خدمت رسان آبفا، برق، گاز و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج پرداخت .

مدیرکل پست استان البرز، با اشاره به بررسی انجام شده و عدم وجود امکان تجمیع اطلاعات کدپستی و کدهای نوسازی شهرداری کرج به لحاظ عدم تناسب ساختاری این بانک های اطلاعاتی، برنامه مشترک این مجموعه ها در زمینه انجام طرح آزمایشی اطلاعات سه محله از منطقه عظیمیه شهرستان کرج با حجم حدود یازده هزار داده مکانی و امکان برداشت اطلاعات مورد نیاز سایر دستگاها اشاره کرد .

فرزین همچنین با تشریح فرآیند بهنگام سازی و انطباق ادواری بانک اطلاعات کدپستی و مزایای استفاده از سامانه GNAF و استفاده از ساختارکدپستی بعنوان کلید اصلی در بانک های اطلاعاتی مکان محور از جمله بانک اطلاعات مشترکین ، از آمادگی پست استان البرز در جهت همکاری با سایر مجموعه ها در حوزه الحاق مولفه کدپستی به بانک های اطلاعاتی صدرالاشاره خبر داد .

در ادامه کمالی زاده معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت شهرداری کرج ضمن ارائه گزارش اقدامات مشترک با اداره کل پست استان البرز به تبیین شرایط فعلی این شهرداری در حوزه مشکلات موجود در تامین منابع مالی مورد نیاز جهت ارائه خدمات عمرانی و شهری در این کلانشهر و کاهش و حذف برخی منابع درآمدی پرداخت و به امکان وصول درآمدهای عظیم و سهل الوصول و عوارض نوسازی با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز اشاره کرد و همکاری سایر دستگاه های مرتبط را در این حوزه خواستار شد .

درانتها کامکار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز، ضمن بررسی گزارشات ارائه شده به تبیین برنامه های دولت در راستای استقرار نظام میز خدمت و ارائه خدمات مناسب و بهینه به شهروندان و مراجعین به دستگاه های دولتی و حاکمیتی پرداخت و اثرات مثبت آنرا در میزان رضایت شهروندان و نیز توسعه زیرساخت ها و ارتقاء سطح معیشتی هم میهنان پرداخت .

کامکار با اشاره به اهمیت هماهنگی و یکسان سازی بانک های اطلاعاتی مکان محور در دسترسی بهتر به اطلاعات شهروندان و طراحی خدمات مورد نیاز آنان لزوم پیگیری این برنامه را با تشکیل تیم کارشناسی و برگزاری جلسات بصورت هر دو هفته یکبار با محوریت ، دبیری و مدیریت اداره کل پست استان البرز و ارائه گزارش نتایج بدست آمده به این کارگروه را تاکید کرد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در راستای استقرار سامانه یکپارچه مدیریت املاک ( سیماک ) و سامانه الکترونیکی پاسخگویی به استعلامات میان دستگاهی موضوع زیرپروژه های سوم و چهارم اقتصاد مقاومتی ، لزوم پیگیری جدی و مدون استقرار ، راه اندازی و ارائه خدمت توسط این سامانه ها را با همکاری کامل همه دستگاه های مرتبط را متذکر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار