دستگیری ۱۲۲ متخلف بازار کالا و ارز

تهران (پانا) - دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران  می‌گوید از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۲ نفر که در بازار کالا و ارز استان اقدام به تخلف‌هایی از جمله قاچاق، احتکار و گرانفروشی کرده بودند دستگیر شدند.

کد مطلب: ۸۳۳۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۱۲۲ متخلف بازار کالا و ارز

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، ولی‌ پو‌راحمدنژاد در پایان نشست ستاد تنظیم بازار استان تهران، اظهارداشت: متخلفان برای طی مراحل قانونی به نهادهای ذی‌ربط از جمله دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی گفت: ۱۴۸ هزار دلار تقلبی کشف و همچنین با پیگیری سرشاخه‌ها، میلیون‌ها دلار ارز تقلبی آماده توزیع در بازار نیز قبل از هر اقدامی کشف شد.

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: وارد و خارج کردن ارز، سکه و طلا در مبادی ورودی و خروجی کشور با جدیت کنترل می‌شود و ۹۵ درصد از جاسازها تاکنون کشف شده است.

پوراحمدنژاد با اشاره به تعامل خوب نهادها در سطح بازار بیان کرد: موج‌سواری عده‌ای سودجو به جایی نمی‌رسد چون کشور سابقه شرایط بحرانی مشابه را از گذشته دارد و در این زمینه تجربه‌های خوبی داریم که به ما کمک می‌کند.

بهمن حسن‌بیگی نیز با هشدار به متخلفان بازار ارز و کالا گفت: گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی با حضور نمایندگانی از تعزیرات، سازمان تنظیم بازار، گمرک، پلیس آگاهی و سازمان صنعت و تجارت بازرسی‌های مکرر از واحدهای مختلف را در دستور کار دارند.

معاون قضایی و رییس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی افزود: یکی از شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، ۲۰ هزار گوشی وارد کرده است و متهم به گرانفروشی بود مقرر شد مدارک و اسناد خود را برای بررسی به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه کند.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات و دستگاه‌های همسو با متخلفان بازار ارز و کالا وهمچنین قاچاقچیان با شدت و جدیت برخورد می‌کنند و متخلفان تا چند برابر تخلف جریمه خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار