معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با پانا تاکید کرد

تسویه حساب کامل پاداش بازنشستگان فرهنگی تا پایان شهریور سال جاری

ارومیه (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد که دولت قول تسویه حساب کامل پاداش بازنشستگان فرهنگی را تا پایان شهریور سال جاری داده است.

کد مطلب: ۸۳۳۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تسویه حساب کامل پاداش بازنشستگان فرهنگی تا پایان شهریور سال جاری

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار پانا افزود: وزارت آموزش‌وپرورش درخواست پرداخت بخشی از این مطالبه‌ها در تیر جاری را داده است و این موضوع منافاتی با پرداخت‌های ماهانه ندارد.

وی با اشاره به اینکه پاداش سال 1396 بازنشستگان فرهنگی حدود 37 هزار میلیارد ریال است، ادامه داد: پاداش خدمت بازنشستگان در سال جاری نیز حدود 50 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

ترکمن بابیان اینکه کل مطالبه‌های آموزش‌وپرورش به شکل‌های مختلفی احصا و تائید می‌شود، اضافه کرد: طبق گمانه‌‌زنی‌ها این مطالبه‌ها حدود 220 هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه ارقام ارائه‌شده به‌عنوان معوقه‌های وزارت آموزش‌وپرورش گمانه‌زنی است و تا از مبادی قانونی تائید نشود نمی‌توان مبلغ قطعی اعلام کرد، اضافه کرد: یکسری از معوقه‌ها متعلق به سال 1395 و قبل از آن است که به استناد ماده یک قانون رفع موانع تولید باید این معوقه‌ها در سامانه بدهی‌های دولت ثبت و در جلسه‌هایی با وزارت دارایی این موارد با ارائه مدارک مستند تائید شود.

وی ادامه داد: بخشی از مطالبه‌ها نیز مربوط به سال 1396 است که قانون برنامه ششم در این زمینه حکم می‌کند.

ترکمن گفت: بخشی از مطالبه‌های آموزش‌وپرورش نیز به پاداش خدمت بازنشسته‌ها که 100 هزار میلیارد ریال است، مربوط می‌شود و تمامی آنها مطالبه جاری نیست.

وی بابیان اینکه این نهاد در سال 1396 با کسری بودجه 9 هزار و 500 میلیارد ریالی مواجه بود، گفت: 6 هزار میلیارد ریال از این مطالبه‌ها پرداخت شد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تکالیف قانونی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: این وزارتخانه از سال 1396 مکلف به اجرای قوانین برنامه ششم توسعه است و پیش‌بینی‌شده تا 30 هزار میلیارد ریال برای رتبه‌بندی فرهنگیان و اجرای قوانین برنامه ششم نیاز باشد که منوط به تائید نهایی قانون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار