عملیات اجرایی دو طرح عمران شهری در خوی آغاز شد

ارومیه(پانا)- با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار عملیات اجرایی دو طرح بزرگ عمران شهری در خوی آغاز شد.

کد مطلب: ۸۳۲۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
عملیات اجرایی دو طرح عمران شهری در خوی آغاز شد

این طرحها شامل احداث کمربندی ضلع غربی ودومین تقاطع غیر همسطح شهر خوی بنام تقاطع ایت .. خویی است که با حضور معاون امور عمرانی استاندار و جمعی ازمسئولان استانی و شهرستانی عملیات اجرایی آنها آغاز شد .
کمربندی ضلع غربی خوی بطول 2 کیلومتر و 700 متر وبا عرض 45 متر و دوخط دوچرخه سواری است که با هدف تکمیل کمربندی شهر خوی در حد فاصل میدان شهید حاجی قلیزاده تا ابتدای جاده قطور احداث میشود .
تقاطع غیر همسطح ایت ا.. خویی هم بطول700 متر ، عرض 40 متر و با 80 متر عرشه در میدان آیت ا.. خویی بعنوان دومین تقاطع غیر همسطح شهر خوی ساخته میشود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این آئین احداث کمربندی ضلع غربی خوی را درمسیر کریدور غرب کشور و در جهت اتصال این کریدور به مرز رازی بسیار مهم دانست و بر ضرورت تسریع در تکمیل این طرح تاکید کرد
تقی کهوریان افزود: توسعه زیرساختهای اقتصادی در استان از اولویت های دولت در استان بوده و در این رابطه پروژه های مهمی در حوزه حمل و نقل ، توسعه شبکه راههای ارتباطی و افزایش ظرفیت تجاری استان آغاز شده است که در آینده نزدیک آثار و تمرات آن در رونق دهی به اقتصاد منطقه مشهود خواهد شد.
وی در ادامه بازآفرینی و بهسازی سکونتگاههای غیررسمی و فرسوده در شهرها، نوسازی ناوگان حمل ونقل درون و برون شهری از برنامه مهم دولت در سال جاری عنوان کرد و گفت: نوسازی، بهسازی و بازآفرنیی بافت های فرسوده شهرها در قالب برنامه 5 ساله در محلات هدف به منظور ارتقاء شاخص های زندگی و رفع محرومیت ها دراین مناطق با اجرای پروژه های عمرانی زیربنایی و روبنایی، انجام اقدامات اجتماعی و فرهنگی، ارائه تسهیلات کم بهره برای ساخت مسکن و تسهیل گری امور در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی انجام می گیرد.
وی افزود: نهادهای دولتی ذیربط براساس مصوبه باید 30 درصد ازفعالیت های خود را برای باز آفرینی سکونتگاههای غیر رسمی صرف کنند و شهرداریها نیز 30 درصد از عوارض ارازش افزوده واریز شده به حساب آنها را براساس مصوبه ستاد بازآفرینی کشور به انجام پروژه ها و اقدامات مصوب ستاد بازآفرینی شهرستان و استان اختصاص دهد.
وی همچنین به موضوع تامین آب شرب شهرستان خوی نیز اشاره کرد و گفت:با توجه هزینه هنگفت انتقال آب از سد آغ چای در سفر وزیر نیروی سابق به استان مجوز احداث سد غازان خویبا تکمیل مطالعات آن صادر شد که با اجرایی شدن آن با صرف هزینه کمتر و نیز زمان کوتاه تر مشکل آب شرب این شهر برطرف می شود.

کهوریان همچنین از نهایی شدن مطالعات طرح جامع حمل و نقل خوی خبر داد و اظهار امیداوری کرد با تصویب و اجرای این طرح به بهبود عبور و مرور شهری کمک شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از طراحی و تهیه مدل جدید درآمدی برای شهرداری ها منجر به تغییر ساختار در استان خبر داد و گفت: این مدل توسط کارشناسان با تجربه به صورت مفهومی در حال تدوین است که با تکمیل آن جهت اجرا به وزرات کشور و دولت پیشنهاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار