معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان :56 کانون، سالن و مجتمع ورزشی درتابستان امسال فعالت دارند

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: در تابستان امسال، 56 کانون، سالن و مجتمع ورزشی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۸۳۲۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان :56  کانون، سالن و مجتمع ورزشی درتابستان امسال فعالت دارند

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم مراجعان و مخاطبان برنامه های اوقات فراغت در تابستان به فعالیت های ورزشی روی می آورند، معاونت تربیت بدنی و سلامت سعی کرده با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی تمامی اماکن و فضای ورزشی شامل سالن های و مجتمع های ورزشی را در قالب برنامه غنی سازی اوقات فراعت سازماندهی و فعال کند.

وی افزود: در این راستا 56 کانون، سالن و مجتمع ورزشی در دو بخش دختران و در 11 رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، والیبال، بدمینتون، تنیس روی میز، کاراته ، تکواندو،ژیمناستیک، شنا،ثبت نام متقاضیان و علاقمندان را آغاز کرده اند.

خوش گوار به زمان فعالیت رسمی کانون، سالن و مجتمع های ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت این مراکز در دهه اول تیرماه آغاز و تا 20 شهریور ادامه دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خاطر نشان کرد: استفاده از مربیان مجرب و متعهد و متخصص و تعریف طرح درس و تمرینات مشخص و توجه به مسائل تربیتی در مراکز ورزشی مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته خوش گوار در تابستان 97 و برای اولین بار و با توجه به اهمیت و ضرورت فراوان پرداختن به طرق مقابله با آسیب های اجتماعی، در کنار فعالیت های ورزشی مفرح و نشاط آور ، پیوست پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای مراکز ورزشی تعریف شده است.

وی ادامه داد: اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان 10 هزار بسته فرهنگی مرتبط با برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی شامل بروشور، سی دی آموزشی،پوستر و سایر اقلام مرتبط را جهت توزیع در میان دانش آموزان فعال در مراکز ورزشی تابستانی تهیه نموده است.

خوش گوار گفت: به گونه ای برنامه ریزی شده است که در 16 منطقه آموزشی، 16کارگاه توجیهی آموزشی با موضوع نقش ورزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مراکز ورزشی تابستانی برگزار شود که در این کارگاه مدرسی بر عهده مربی ورزشی آن سالن و مخاطبان آن نیز والدین و خود دانش آموزان می باشد.

وی افزود: این طرح به صورت پایلوت برگزار می شود و در صورت بازده مناسب و موفق به تمام مراکز ورزشی تسری خواهد یافت.

خوش گوار ادامه داد: در شهرستانها و مناطق با ادارات ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی هماهنگی های لازم به وجود آمده تا مربیان واجد شرایط با حضور در مراکزر ورزشی، دانش آموزان مستعد را شناسایی و جهت ادامه فعالیت در قالب باشگاه های ورزشی در طول سال هدایت کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان در پایان اظهار داشت: طی فعالیت مراکز و پایگاه های ورزشی تابستانی اکیپ های نظارتی معاونت، نحوه فعالیت و زمینه های بهداشتی و مرتبط با سلامت، تربیت بدنی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی را بررسی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار