معاون استاندار البرز: حضور زنان مطالبه گر و کارآفرین در توسعه کشور لازم است

کرج (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز با اشاره به تاکید دولت دوازدهم بر استفاده از توانمندی زنان در جامعه گفت: بخشی از توانمندی زنان مطالبه گری و کارآفرینی آنهاست و باید برای مشارکت در توسعه، بیش از این مطالبه‌گر باشند.

کد مطلب: ۸۳۲۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار البرز: حضور زنان مطالبه گر و کارآفرین در توسعه کشور لازم است

عبادالله کامکار در نشست کمیته توان افزایی اقتصادی زنان که با حضور فعالین اقتصادی زنان در بخش کشاورزی و گردشگری برگزار شد اظهار داشت: ورود به تولید نیاز به مطالعه تمام جوانب را دارد.

وی بر خودباوری بیشتر بانوان برای مسوولیت پذیری مضاعف در جامعه تاکید و دوره های آموزشی توان افزایی را در دستیابی به آن هدف، مفید ارزیابی کرد.

کامکار در ادامه بر حضور تخصصی زنان در بازار کار تاکید کرد و افزود: تولید کنندگان به فکر ایجاد فرصت های جدید و خلاقانه باشند.

وی افزود: در این راستا تولید کنندگان با عرضه کالای با کیفیت و سود کم به فکر بازار فروش باشند.

معاون استاندار گفت: ادارات ذی‌ربط در بحث توان افزایی زنان کارآفرین تسهیل‌کننده هستند اما تولیدکنندگان با ورود در اتحادیه‌ها به فکر بازار فروش باشند.

کامکار با بیان اینکه آموزش یک رکن جهت توسعه و ایجاد اشتغال است، افزود: در حال حاضر689 نفر درفنی و حرفه ای استان طرح مهارت آموزی در فضای واقعی ثبت نام محدوده و در مراکز یادگیری آموزش رایگان می بینند.

معاون استاندار گفت: در این راستا کارفرمایانی که از آموزش دیدگان فنی حرفه ای نیرو جذب کنند از معافیت بیمه دو سالانه برخوردار می شوند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: باید به طور جدی و دقیق سیاست ها و برنامه های دولت را اجرا کنیم که میز خدمت از جمله این سیاست های مهم دولت است.

وی افزود: از این هفته اجرای طرح میز خدمت به طور رسمی دراستان البرز آغاز شد تا مردم دیگر در ادارت سرگردان نباشند و به شکل مناسبی به آنها پاسخ داده شود.

وی با تاکید بر اینکه ما موظف به اجرای درست و نظارت مستمر بر اجرای صحیح طرح میز خدمت هستیم، خاطرنشان کرد: مردم نیز ضمن دریافت خدمات، بر اجرای طرح میز خدمت نظارت داشته باشند و ما در هر میز خدمت صندوق پیشنهادات به استاندار قرار داده ایم که بنده نظرات شهروندان در خصوص میز خدمت دستگاه ها را از این طریق به طور مستقیم مطالعه خواهم کرد و قاطعانه مسائلی که مردم مطرح می کنند را پیگیری می کنم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز از ارائه تسهیلات روستایی با سود 6 درصد خبر داد و گفت: رویکرد دولت توسعه مناطق روستایی است و هدف از اعطای تسهیلات روستایی و عشایری، توزیع پول در روستاها نیست بلکه ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در روستاها سیاست اصلی دولت است.

کامکار افزود: 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی با سود 6 درصد در استان البرز پرداخت می شود.

وی افزود: در این راستا بانوان و زنان کارآفرین با ارائه طرح های اشتغال با معرفی ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی و فرهنگی روستاها و ارائه طرح‌های مناسب می‌توانند زمینه رشد و ایجاد فرصت‌های اشتغال را در روستا فراهم آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار