استاندار کردستان:کردستان سالیانه توان تولید 4/6 میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد

سنندج(پانا)-استاندار کردستان از توان تولید 4/6 تن انواع محصولات کشاورزی به شرط تامین آب مورد نیاز سخن گفت.

کد مطلب: ۸۳۲۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان:کردستان سالیانه توان تولید 4/6 میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2/7 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید نمی شود گفت: با افزایش زمین های آبی و تخصیص مناسب آب این رقم می تواند به حدود دو برابر افزایش پیدا کند.

وی درآمد سرانه مردم استان را نصف میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: میانگین درآمد سرانه کشور ۱۴ میلیون تومان و در استان کردستان علیرغم وجود پتانسیل های فراوان هفت میلیون تومان است.

مرادنیا از دلایل عدم توسعه یافتگی کردستان را در نبود تخصیص آب مناسب برای کشاورزی و دامپروری ارزیابی کردو اظهار داشت: مردم در روستاها باید درآمد مناسب و پایدار داشته باشند تا هم در روستاها ماندگار شوند و هم تولید محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود خواستار تخصیص آب برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان شد و افزود: اگر این امر محقق شود جهش بزرگی در بخش کشاورزی و افزایش درآمد مردم حاصل می شود.

مرادنیا توجه به کردستان برای تولید محصولات پروتئینی و گوشت قرمز را خواستار شد و عنوان کرد: کردستان می تواند به یکی از قطب های تولید گوشت قرمز تبدیل شود، همچنین استان ظرفیت های مطلوبی در پرورش و تولید ماهیان سردابی دارد.

وی به عقب ماندگی ها ی استان طی سالیان گذشته و عدم توجه به توسعه آن انتقاد کرد و گفت: در شهرهای مرزی استان سرمایه گذاری انجام نشده است و با وجود ناامنی های منطقه باید به فکر ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان باشیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه توسعه کردستان باید از شعار خارج و بعد عملی به خود بگیرد ادامه داد: موضوع آب هم اکنون به یکی از محورهای اساسی و بحث روزمره مردم تبدیل شده است که این به دلیل محرومیت مردم از حق مسلم شان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بعضی روستاهای شهرستانهای قروه، دهگلان و بیجار مشکل آب شرب وجود دارد اظهار کرد: امیدواریم با تدبیر مسئولان و در سطح ملی توجه خاص به کردستان و توسعه آن صورت بگیرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار