معاون استاندار یزد: نگاه به اعتبارات دولتی در برنامه‌های عمرانی راهگشا نیست

یزد (پانا) - معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد بیان کرد: ضروری است دستگاه های اجرایی به صورت جدی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی زمینه سازی و اقدام کنند.

کد مطلب: ۸۳۲۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار یزد: نگاه به اعتبارات دولتی در برنامه‌های عمرانی  راهگشا نیست

شورای فنی استان یزد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد و اعضای این شورا در سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل جلسه داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه بیان کرد: اعتبارات زیادی در استان برای حوزه عمرانی هزینه می شود که در این زمینه نیازمند برنامه ریزی و بخش بندی اثرگذار هستیم زیرا تفکیک و خُرد شدن اعتبارات در پروژه های مختلف تا تحقق نتیجه، هدررفت زمان زیادی را به همراه دارد.
«محسن صادقیان» ادامه داد: در برنامه های عمرانی تنها نگاه به اعتبارات دولتی نمی تواند راهگشا باشد و ضروری است دستگاه های اجرایی به صورت جدی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز زمینه سازی و اقدام نمایند.
صادقیان افزود: ایجاد اشتغال و رونق بازار یکی از اولویت های مهم استان یزد می باشد و در این راستا بهره گیری از ظرفیت های بومی، پیمانکاران و مشاوران توانمند استانی نیازمند شناخت و توجه بیشتر است و از سوی دیگر پیمانکاران و مشاوران نیز باید ارتقای سطح کیفی و تخصصی فعالیت های خود را همواره مد نظر قرار دهند.
وی گفت: برخورد خوب و شایسته با ارباب رجوع و تقویت رضایت عمومی مردم نیز از ضرورت های مهم دیگر در پیشبرد اهداف حوزه عمرانی به ویژه شورای فنی است که باید مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس مسائل کلان و مورد نیاز استان در این شورا طرح و برمبنای نظرات و گزارش های کارشناسی نسبت به آن تصمیم گیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: شورای فنی استان به مسئله مدیریت مصرف آب در ساخت و ساز پروژه ها و تولید مصالح ساختمانی وارد شود و از فعالیت های این عرصه نیز گزارش هایی تهیه و علاوه بر شناسایی موارد مورد نیاز به تغییر، نمونه های موفق در این زمینه معرفی شوند و مورد تقدیر قرار گیرند.
صادقیان با اشاره به اهمیت شفافیت و رسیدن به اطلاعات دقیق از وضعیت و عملکرد قراردادهای پیمانی و مشاوره ای در استان افزود: با محوریت شورای فنی گزارشی نسبت به این موضوع برای تفکیک جنبه های مختلف از جمله سطح عملکرد مشاوران و پیمانکاران بومی تهیه و تحلیل شود و مبنای فعالیت های پیش رو قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در پایان گفت: اولویت و باور قوی نسبت به بهره مندی از توانمندی های بومی در پیشبرد پروژه های عمرانی در استان وجود دارد اما نمی توان طرح های کلان را منتظر آزمون و خطا نگه داشت، پس جذب هر نوع توانمندی داخلی و خارجی در سرعت، کیفیت و رسیدن به نتیجه مطلوب ضرورت دارد.
گفتنی است تاکید بر تغییر به سمت بهره مندی از ظرفیت های ثبت جهانی و گردشگری در زندگی مردم و جامعه، رسیدگی به مشکلات مسکن مهر شهرستان های اشکذر و ابرکوه، تهیه گزارش از ساختمان های بلندمرتبه و با اهمیت در استان با هدف مدیریت بحران نیز از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه از شورای فنی بود که توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار