در گفت‌وگو با پانا

مصطفی کارخانه: با جوانان آینده روشنی در انتظار والیبال ایران است؛ عیار اصلی تیم ملی والیبال در مسابقات جهانی مشخص می‌شود

(پانا) - سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران جوان‌گرایی را بهترین دستاورد تیم ملی از لیگ ملت‌های والیبال دانست.

کد مطلب: ۸۳۲۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مصطفی کارخانه: با جوانان آینده روشنی در انتظار والیبال ایران است؛ عیار اصلی تیم ملی والیبال در مسابقات جهانی مشخص می‌شود

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با پانا در ارزیابی از عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال گفت: اگر بخواهیم از نظر نتیجه عملکرد تیم ملی را مقایسه کنیم ما نسبت به سال گذشته بهتر بودیم، سال گذشته از بین 12 تیم یکی مانده به آخر شدیم اما امسال بین 16 تیم دهم شدیم. همین موضوع نشان می‌دهد ما کمی رشد داشتیم اما در کل اگر بخواهیم این نتیجه را بررسی کنیم، باید بگویم که عملکرد قابل دفاعی نداشتیم، چرا که انتظارات از والیبال بیشتر از این است.

وی ادامه داد: البته به نظرم دلایل زیادی باعث شد تا تیم ملی در این مسابقات در جایگاه دهم قرار بگیرد و آن هم مصدومیت‌های بازیکنان باتجربه‌ای و شاخصی مثل امیر غفور، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد قائمی بود که در کوران مسابقات آسیب دیدند و همین موضوع باعث شد دست کولاکوویچ بسته شود. به نظرم دیگر نقطه ضعف دیگر تیم‌، نداشتن روحیه و انگیزه بازیکنان بود.

سرمربی سابق تیم ملی ایران افزود: یک عادت بدی که در تیم ملی والیبال ایران وجود دارد این است که ما در همه مسابقات و تورنمنت‌ها شروع خوبی نداریم و هیج وقت هم این موضوع به صورت جدی آسیب‌شناسی نشده است. متاسفانه این برای ما یک عادت شده است که در تمام رویدادهای جهانی بازی‌هایمان را بد شروع کنیم. از طرف دیگر در این مسابقات ما از جوانان استفاده کردیم و طبیعی است که بها دادن به جوانان هزینه دارد. به‌هرحال ما برای اینکه بتوانیم از این بازیکنان به‌عنوان نسل جدید تیم بزرگسالان استفاده کنیم باید از این مسیر عبور کنیم. البته از نظر فنی هم دچار اشکال بودیم. میانگین سنی بازیکنان ما نسبت به تیم‌های ملی دیگر پایین است و همین موضوع باعث شد تا به سرویس و دفاع خوب رقبا ببازیم. ما عملاً به تیم‌هایی باختیم که سیستم دفاعی آنها از ما بهتر بود.


کارخانه در ادامه با اشاره به حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی گفت: بدون تردید بزرگ‌ترین دستاورد ایگور کولاکوویچ در لیگ ملت‌های ۲۰۱۸، میدان دادن به بازیکنان جوانی بود که امسال این فرصت به آنها داده شد تا مقابل بهترین‌های جهان بازی کنند. نفراتی چون علی‌اصغر مجرد، مرتضی شریفی، صابر کاظمی، پوریا یلی، امیرحسین توخته، محمدرضا حضرت‌پور و میثم صالحی که قبلاً سابقه بازی در تیم‌های نوجوانان و جوانان را داشتند در این رقابت‌ها در ترکیب اصلی بازی کردند. به نظرم مهم‌ترین دستاورد لیگ ملت‌های 2018 برای ما همین استفاده از بازیکنان جوان بود. میدان ‌دادن به این جوانان جسارت کولاکوویچ را بالا برد و اگر بتوانیم از همین حالا اشکالات آنها را برطرف کنیم راه والیبال ایران در آینده روشن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه تیم ملی مسابقات جهانی ۲۰۱۸ در شهریورماه به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود، گفت: به نظرم عیار تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان مشخص می‌شود. در لیگ ملت‌های والیبال ستاره‌هایی معرفی شدند که نوید آینده خوبی را در والیبال کشور می‌دهند. این تیم می‌تواند با تکیه بر بازیکنان باتجربه‌ای مانند سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، امیر غفور، مهدی مرندی، محمدجواد معنوی‌نژاد و همچنین امید و انگیزه بازیکنان در رقابت‌های جهانی خوش بدرخشد.

سرمربی سابق تیم ملی در پایان گفت: به نظرم عملکرد کولاکوویچ نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است او نسبت به بازیکنان شناخت عمیقی به دست آورده است اما باید به این توجه کنیم که جایگاه فعلی ما اینجا نیست و مردم و خانواده والیبال از این رشته محبوب در این سال‌های اخیر دیگر عنوان دهمی نمی‌خواهند. البته باید به او فرصت بدهند او بازیکنانی را در اختیار دارد که می‌تواند بهتر از اینها از آنها بازی بگیرد. سعید معروف در لیگ امسال بهتر از همیشه بود و مثل یک کارگردان در زمین بازی بود. مسابقات قهرمانی جهان سطحش به‌مراتب از لیگ ملت‌ها بالاتر است و امیدوارم در آن مسابقات ملی پوشان بهتر از همیشه ظاهر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار