دوهزار مدیر در شهرستانهای استان تهران ، شهر تهران و البرز مورد سنجش صلاحیت حرفه ای قرار خواهند گرفت

شهرری (پانا) - معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در همایش تبیین نظام سنجش شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای مدیران مدارس اهداف این طرح را تبیین نمود و گفت : از اهداف توسعه ی حرفه ای مدیران تقویت مدیریت مدرسه محور و جلوگیری از سلیقه محوری در انتصاب مدیران است .

کد مطلب: ۸۳۲۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دوهزار مدیر در شهرستانهای استان تهران ، شهر تهران و البرز مورد سنجش صلاحیت حرفه ای قرار خواهند گرفت

سنجری تصریح کرد مهم ترین عناصر در درون آموزش و پرورش مدیران و در بین مدیران مدیران مدارس هستند . باید به مدارس توجه کنیم و مدیران آموزشگاهی را توانمند کنیم . بدون توجه به مدرسه محوری امکان توسعه ی آموزش و پرورش وجود ندارد . بحث مدرسه محوری یک صده در دنیا عقبه دارد و ما خیلی دیر این مهم را شروع کرده ایم .

وی افزود :زمان سیستم متمرکز و سنتی نا کارآمد گذشته و امروزه دردنیا مدیریت تخت است یعنی تصمیم گیری و تصمیم سازی ها در مدارس صورت می گیرد و فاصله بین مدیریت کلان و مدیریت عملیاتی که مناطق ومدارس هستند باید نزدیک باشد و راهش این است که اختیارات به مدارس داده شود و به تدریج چابک سازی سازمانی از طریق تقلیل نیروها در ادارات آموزش و پرورش صورت بگیرد.

معاون پژوهش اداره کل شهرستانهای استان تهران اعلام کرد: در آغاز طرح سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران 2 هزار مدیر در 3 استان پایلوت شهرستانهای استان تهران ، شهرتهران والبرز مورد سنجش قرار خواهند گرفت . در مرحله ی بعدی از مهر ماه کل مدیران مدارس کشور در این طرح قرار می گیرند و از اسفند ماه سنجش سایر کارمندان آغاز خواهد شد . دکتر سنجری هدف کلی طرح را توانمند سازی مدیران فعلی دانست و افزود یک مدیر باید حداقل کلیاتی از سند تحول ، نظام برنامه درسی ملی ، ارزیابی و پژوهش ، آیین نامه های امتحانات و آئین نامه های داخلی را بداند .

سنجری گفت :قانون مدیریت خدمات کشوری معلم را مانند کارمند دیده است . این ظلم به معلمان است . معلم باید مانند هیات علمی دانشگاه دیده بشود . طرح سنجش صلاحیت حرفه ای عملا از مدیران مدارس آغاز شده به تدریج برای معلمان و کارمندان اجرا خواهد شد . وی خاطر نشان نمود : با اجرای طرح سنجش ضرایب حق مدیریت که یک دهه زیر 300 هزار تومان است تغییر کرده و حد اقل به بیش از 2 برابرارتقاء پیدا خواهد کرد .

گفتنی است از هفتم تیرماه در کانون ارزیابی در مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه 2 ری این طرح کار خود را آغاز خواهد نمود وهر روز حدود 10 مدیر مورد ارزیابی قرار می گیرند . در این نظام افرادی که بالای 60 امتیاز داشته باشند موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت خواهند شد و در صورت کسب امتیاز پایین تر دوره هایی را سپری نموده ومجددا در مصاحبه شرکت می کنند .

/خبرنگار: امیر حسین سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار