استاندار خوزستان: آبادان و خرمشهر ۱۵ تیر از آب شیرین بهره‌مند می‌شوند

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان گفت: مردم شهرهای آبادان و خرمشهر مطمئن باشند تا ۱۵ تیر از آب باکیفیت و شیرین بهره مند می‌شوند.

کد مطلب: ۸۳۲۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خوزستان: آبادان و خرمشهر ۱۵ تیر از آب شیرین بهره‌مند می‌شوند

به گزارش مهر غلامرضا شریعتی گفت: پروژه آب‌رسانی غدیر۲ از ایستگاه ام‌الدبس واقع در یک‌صد کیلومتری خرمشهر با شتاب و سرعت قابل‌توجهی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: درروند اجرا و تکمیل این خط تاکنون ۷۰ مانع بزرگ برطرف شده است و هشت مانع باقی‌مانده نیز با تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه متخصصان تا چند روز دیگر برطرف می‌شود.

وی بابیان اینکه شوری رودخانه بهمنشیر به ۱۲ هزار میکرو موس رسیده است، گفت: با اتمام و بهره‌برداری از پروژه خط انتقال آب غدیر۲، آب رودخانه کرخه با شوری دو هزار میکرو موس به این خط منتقل می‌شود.

شریعتی افزود: آب رودخانه کرخه پس از انتقال به خط آب‌رسانی غدیر۲ میان شهرهای آبادان، خرمشهر، اروندکنار، مینوشهر، چوئبده و شادگان به‌تناسب تقسیم می‌شود؛ این خط نیاز مردم به آب شیرین و باکیفیت را تا افق ۱۴۲۵-۱۴۳۰ رفع می‌کند.

شریعتی بابیان اینکه طرح غدیر به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح آب‌رسانی کشور در استان خوزستان اجرایی شده است، اظهار کرد: این پروژه عظیم که از سال ۱۳۸۷ بااعتباری معادل ۹۵۰ میلیارد تومان آغازشده که حدود سه سال دیگر به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

به گفته وی، با اتمام این پروژه آب سد دز که آبی استاندارد و با ای.سی زیر ۷۰۰ میکرو موس است، جایگزین آب کرخه می‌شود.

استاندار خوزستان بابیان اینکه در سال ۹۵ و ۹۶ به علت کاهش نزولات جوی، خشک‌سالی افزون و همه‌گیر شد، تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی غدیر زمین‌های تشنه کشاورزی در منطقه نیز سیراب خواهند شد.

شریعتی با قدردانی از صبوری، بردباری و همراهی مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در راستای اجرای پروژه‌های در دست انجام برای کاهش شوری آب مصرفی و جلوگیری از ورود آب دریا به بهمنشیر و کارون گفت: از تمامی اقشار مختلف مردم از کودکان تا کهن‌سالان از کارگران تا کارمندان بابت سعه‌صدر و تحملشان در برابر مشکل شوری آب صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم با بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی غدیر به دغدغه‌ها و مطالبه به‌حق آنان پاسخ داده شود.

وی در پایان خبر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر انتقال آب به عراق را کذب محض و توطئه دشمنان و مخالفان نظام اسلامی دانست که باهدف ایجاد تفرقه و دور کردن مردم از نظام منتشرشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار