معاون اجتماعی وزارت بهداشت:۹۷ درصد داروی موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود

سمنان (پانا) - معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه مشکلی پیرامون تأمین دارو وجود ندارد، گفت: ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۲۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون اجتماعی وزارت بهداشت:۹۷ درصد داروی موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود

سید محمدهادی ایازی، در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تشخیصی پزشکی هسته‌ای سمنان در جمع خبرنگاران، بابیان اینکه به‌صورت روزانه نوسانات بازار و تأمین داروهای موردنیاز خارجی مورد رصد و بررسی واقع می‌شود، اظهار کرد: با توجه به نوسان ارزی در شرایط فعلی مشکلی پیرامون تأمین دارو وجود ندارد؛ چرا که ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و باوجود متخصصان داخلی، قابلیت خودکفایی در ساخت دارو به‌صورت صددرصدی فراهم است.

وی بابیان اینکه ساخت درمانگاه، بیمارستان، خانه بهداشت و کلینیک هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد، ابراز داشت: حضور خیران در چهارچوب مؤسسات خیریه می‌تواند به حل مشکلات موجود حوزه درمانی اثربخش باشد؛ بنابراین باید با تدوین برنامه‌های جامع زمینه حضور این موسسه‌های خیریه را در عرصه سلامت فراهم کرد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افتتاح مرکز تشخیصی پزشکی هسته‌ای در سمنان را گام مؤثر در راستای ارتقاء بهداشت و درمان خواند و تصریح کرد: جامعه به سمت سالمندی جهت‌دهی دارد که این امر زمینه بروز بیماری‌هایی نظیر سرطان‌ها را افزایش می‌دهد؛ بنابراین با مشارکت خیران می‌توان زیرساخت‌های لازم حوزه بهداشت و درمان و پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر سرطان را داشت.

به گفته ایازی در کشور، 40 بیمارستان خیرساز بهره برداری شده است و اکنون 40 بیمارستان دیگر در حال ساخت است و بخشی از نیازهای کشور به همت خیران در حوزه درمان تامین می شود.

وی یادآور شد: با تلاش نیک اندیشان در چند سال اخیر، مشارکت خیران در حوزه سلامت افزایش یافته است به طوری که در سال 96 بیش از 15 هزار میلیارد ریال از سوی خیران در این حوزه مشارکت شد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت و درمان بیان داشت: با وجود مشکلات اقتصادی، مشارکت خیران در حوزه سلامت گسترده است، توصیه به خیران این است که با ورود به حوزه پیشگیرانه در بخش هایی مانند فرهنگ سازی، آموزش و توانمندسازی و مباحث پیشگیرانه به طور گسترده نقش آفرین باشند.

ایازی با تاکید بر این که رویکرد موسسه های خیریه باید بیشتر پیشگیرانه باشد، گفت: هر چه در این حوزه با هزینه کمتر برنامه اجرا شود، هزینه های درمان کمتری به جامعه تحمیل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار