دادستان انقلاب و عمومی اسلامشهر: مطالبه گری حقوق مردم در جامعه از وظایف اصلی اصحاب رسانه است

اسلامشهر (پانا) - به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه دادستان انقلاب و عمومی و رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر در نشستی با اصحاب رسانه حضور یافتند.

کد مطلب: ۸۳۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دادستان انقلاب و عمومی اسلامشهر: مطالبه گری حقوق مردم در جامعه از وظایف اصلی اصحاب رسانه است

در این برنامه رضا کمیلی مقدم ،رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر در سخنانی با گرامیداشت هفته قوه قضائبه اظهار کرد:مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در بیشتر دیدارها با مسئولین قضایی کشور بر موارد مهمی از جمله ،سلامت و کارآمدی،تلاش در راستای مبارزه با فساد،حفظ آبروی اشخاص و اینکه این قوه باید پناهگاه مردم باشد ، تاکید دارند.

وی در ادامه به تشریح فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف پرداخت و افزود : شوراهای حل اختلاف در راستای حل اختلافات غیر پیچیده تشکیل شده و در این شوراها که هنوز فعالیتشان قابل قبول میباشد ،هدف اصلی کاهش ورود پرونده های جزئی به محاکم دادگستری وحل مسالمت آمیز اختلافات است .

کمیلی مقدم تصریح کرد: بنا بر اعلام مسئولین ،بیش از 48 درصد از آراء متشکله در مجموعه دستگاه قضایی در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود .

رئیس دادگستری اسلامشهر با ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری شهرستان بیان کرد: علی‌رغم اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته در رابطه با کاهش جرائم، در یک سال گذشته بالغ بر 100 هزار پرونده در مجموعه دستگاه قضایی اسلام‌شهر وارد و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته و همکاری مجموعه کارکنان دادگستری اسلامشهر، تعداد پرونده‌هایی که مدت رسیدگی آنان به بالای دو سال میرسد،به کمترین حد خود رسیده و عمده تأخیر در رسیدگی به این پرونده‌ها به‌علت پیچیدگی خاص و سنگینی حجم پرونده و تعداد افراد ذی‌نفع در آن است.

کمیلی مقدم خاطر نشان کرد: اگر تخطی و دست‌درازی در مورد بیت‌المال و حقوق عامه از سوی هر نها و ارگانی صورت گیرد، دستگاه قضایی مکلف به ورود است

وی از راه اندازی دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی در شهرستان اسلام‌شهر نیز خبر داد وگفت: با راه‌اندازی دو دفتر خدمات الکترونیکی قضایی بیش از دوسوم مراجعات حضوری به مجموعه دستگاه قضایی شهرستان کاهش یافته است.

وی در رابطه با بحث آسیب‌های اجتماعی ،در سطح شهرستان اسلامشهرتصریح کرد: شهرستان اسلام‌شهر با توجه به شرایط جغرافیایی و اجتماعی بسیار درگیر موضوعاتی از جمله، اعتیاد، فقر، طلاق، بیکاری وحاشیه‌نشینی میباشد و برای رسیدگی به این مسائل کارگروه ویژه‌ای در سطح شهرستان تشکیل شده است

در بخش دیگری از این نشست یونس اسدی مقدم ،دادستان عمومی و انقلاب اسلامشهر نیز در سخنانی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه ویادو خاطره شهید بهشتی اظهار کرد: تمامی ارگانها و نهادها میبایست در جهت تحقق حقوق عامه به وظایف قانونی خود عمل کنند و در این راستا،مطالبه گری حقوق مردم در جامعه یکی از وظایف اصلی اصحاب رسانه است

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنهای گلریزان در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خاطرنشان کرد: در سال نود وشش به‌همت خیرین شهرستان اسلامشهرو حمایت‌های آنان 81 نفر از محکومان جرائم مالی غیرعمد با اعتباری بالغ بر 96 میلیارد ریال از زندان آزاد شدند و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامشهربه دیگر فعالیتهای دادگستری شهرستان نیز اشاره کرد و اجرای کلاسهای پیشگیری و مهارت زندگی جهت زوجین جوان ،اطلاع رسانی به خانوادها در زمینه پیشگیری از خشونت وکودک آزاری،رسیدگی به 36000هزار پرونده در واحد معاضدت و مشاور دادگستری و برگزاری دوره های آموزشی آشنایی شهروندان با حقوق خود را بخشی از این فعالیتها برشمرد.

/خبرنگار:فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار