معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی:

آموزش و پرورش با رویکرد توانمندسازی جامعه هدف در پیشگیری از اعتیاد قدم بردارد

اراک(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش در بحث پیشگیری از اعتیاد باید با رویکرد توانمندسازی جامعه هدف حرکت کند.

کد مطلب: ۸۳۲۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش با رویکرد توانمندسازی جامعه هدف در پیشگیری از اعتیاد قدم بردارد

مهدی دمنه در همایش پیشگیری از اعتیاد که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد افزود: اجرای برنامه‌های رشدمدار از اولویت‌های بحث پیشگیری از اعتیاد است.

وی ادامه داد: با توجه به راه اندازی سامانه پایش و تبیین وضعیت موجود توسط معلمان می‌توان با پایش و غربالگری دانش آموزان مصرف کننده مانع از باز ماندن دانش آموزان از تحصیل شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: مداخلات موثر و به موقع زمانی اثرگذار خواهد بود که غربالگری و پایش دقیقی در رابطه با آسیب های اجتماعی دانش آموزان صورت گرفته باشد.

پژوهشگر و مدرس برتر در حوزه اعتیاد نیز درمان، پیشگیری و مبارزه را سه استراتژی مقابله با اعتیاد دانست و گفت: پیشگیری اساسی‌ترین راه مقابله با اعتیاد است.

هومان نارنجی‌ها افزود: هر خانواده ایرانی با مداخله زود هنگام و دقت در رفتار و کردار فرزند خود می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد فرزندان داشته باشد.

همایش پیشگیری از اعتیاد با تاکید بر جوانان و نوجوانان با مشارکت دستگاه های آموزش و پرورش، بهزیستی و شهرداری اراک، با حضور بیش از 350 نفر از کارشناسان، مدیران مدارس، مشاوران، مربیان پرورشی، مجریان و مدرسان طرح های حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش در اراک برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار