همیاری مردم جواب داد؛ محیط‌بان وطن نوروزی آزاد می‌شود

تهران (پانا) - بیشتر از ده هزار نفر طی دو هفته اخیر در تامین وجه‌المصالحه آزادی وطن نوروزی به مبلغ 540 میلیون تومان مشارکت کردند و این محیط‌بان را که ناخواسته مرتکب قتل یک شکارچی شده بود، از اعدام نجات دادند.

کد مطلب: ۸۳۲۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
همیاری مردم جواب داد؛ محیط‌بان وطن نوروزی آزاد می‌شود

احمد بحری، محیط‌بان و از فعالان نجات همکارش، در صفحه اینستاگرامی‌اش از تامین این مبلغ خبر داده و با ابراز خرسندی و تشکر از همه کسانی که در حد توانشان به رهایی این محیط‌بان از اعدام کمک کردند، نوشت: وطن نوروزی، محیط‌بان قیر و کارزین استان فارس، چهار سال پیش حین خدمت، ناخواسته باعث مرگ یک شکارچی شده بود. چیزی شبیه یک تصادف که در آن قصد و غرضی در کار نیست اما قانون در این موارد حق قصاص و بخشش را به خانواده مقتول می‌دهد.

این فعال محیط زیست اعلام کرد: بعد از رفتن و آمدن‌های مسئولان محیط زیست استان، ریش‌سفیدان محلی و مدیران گنجه بالاخره خانواده مرحوم بهزادی قبول کردند که با دریافت 750 میلیون تومان رضایت دهند. اما مشکل آنجا بود که سازمان محیط زیست برای این کار فقط 210 میلیون تومان به عنوان دیه می‌تواند بپردازد. با این وضع از دوستداران محیط زیست درخواست کمک کردیم و آنها نشان دادند که چطور با بخشندگی هرچه تمام‌تر به محیط زیست و فعالانش علاقه دارند.

بحری همچنین تاکید کرد: روز پنجشنبه کارهای اداری آزادی وطن انجام خواهد شد و وطن به آغوش خانواده‌اش بازخواهد گشت. امیدوارم سنت پسندیده بخشش نهادینه شود و همه از خانواده محیط بان شهید بیرامی بیاموزند که بی‌چشمداشت قاتل فرزندشان را بخشیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار