در گفت و گو با پانا

فعالیت 2255 پایگاه تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان آذربایجان شرقی

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از فعالیت 2 هزار و 255 پایگاه تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۱۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 2255 پایگاه تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان آذربایجان شرقی

طاهر علمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا با بیان این که اوقات فراغت فقط محدود به ایام تابستان نیست، اظهار داشت: در طول سال تحصیلی زمان هایی که دانش آموز در مدرسه و سر کلاس نیست اوقات فراغت محسوب می شود ولی در سه ماهه تابستان اوقات فراغت کا مل را دارد و این اوقات فرصت مناسبی برای یادگیری و کسب مهارت ها است .

وی افزود: امسال محور اصلی برنامه های اوقات فراغت بر پایه مهارت آموزی و شعار پایگاه های تابستانی نیز " حمایت از کالای ایرانی، هر دانش آموز یک مهارت " است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که غنی سازی اوقات فراغت فقط مختص آموزش و پرورش نیست، ادامه داد: با این همه آموزش و پرورش نسبت به این امر حساسیت و توجه ویژه ای دارد چون که بیشترین آمار تحت پوشش نوجوان و جوان را دارد و اگر در این زمینه برنامه ریزی نکند دچار مشکل می شود.

علمی افزود: تعطیلی مدارس با افزایش دغدغه مسئولین و اولیا همراه است لذا با توجه به اهمیت امر و برای رفع نگرانی خانواده ها برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان مهم و ضروری است و خانواده ها باید به این امر آگاه باشند که دانش آموزان به تنهایی نمی توانند اوقات فراغت خود را مدیریت کنند و لازم است فرزندان خود را در نوع انتخاب رشته و مهارت کمک کنند.

وی تصریح کرد: برنامه های رسمی و اجباری آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی به دانش آموز این اجازه را نمی دهد که به دنبال کشف استعداد و علایق خود برود لذا ایام تابستان فرصت مناسبی برای این امر است و خانواده ها می توانند با آگاهی کامل از برنامه های پایگاه های تابستانی و با مراجعه به سایت همگام دانش آموزان را در انتخاب کلاس های مورد نظر یاری کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: امسال با 3 درصد رشد نسبت به سال قبل تعداد 2 هزار و 255 پایگاه تابستانی در استان فعالیت می کنند و 229 هزار و 281 دانش آموز دختر و پسر دراین پایگاه ها ثبت نام کرده اند.

علمی اضافه کرد: بیش از 400 رشته در پنج محور اصلی مهارت های ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت های فرهنگی، هنری، علمی و نشاط آور، مهارت های حرفه ای، مهارت های اقتصادی و اشتغالزایی و مهارت های ورزشی و سلامت برای انتخاب دانش آموزان در سامانه همگام فعال است و علاقمندان می توانند به مدارس، پایگاه های سازمان جوانان هلال احمر، پایگاه های سازمان دانش آموزی، پایگاه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پایگاه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، پژوهش سراهای دانش آموزی، کانون های فرهنگی و تربیتی، اردوگاه ها و هنرستان ها، مراکز دارالقرآن ها، پایگاه های بسیج دانش آموزی و سالن ها و مجتمع های ورزشی مراجعه کنند.

توجه به فرهنگی بومی و محلی در برنامه های اوقات فراغت امسال

وی ادامه داد: از 39 ناحیه و منطقه استان خواسته شده است تا برنامه های بومی و منطقه را در سامانه همگام لحاظ کنند تا شاهد اوقات فراغت جذاب و شاداب و با نشاط در تابستان باشیم و همچنین اردوی زیارت اولی ها با نظار ت سازمان دانش آموزی و اداره آموزش و پرورش ناحیه منطقه و سایر اردوهای فرهنگی و تفریحی را در تابستان امسال خواهیم داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: از جمله تغییراتی که در برنامه های اوقات فراغت امسال روی داده است توجه ویژه به دانش آموزان مناطق روستای، عشایری و مرزی تحت عنوان طرح " مزرعه تابستانی ما" است که در این طرح به حرفه خانوادگی و انتقال تجربیات به نسل آینده توجه شده است و دانش آموزان می توانند شغل والدین اعم از کشاورزی، دامداری، زنبورداری و امثال این ها را از والدین یاد بگیرند.

علمی در ادامه همراهی دستگاه های مختلف فرهنگی با آموزش و پرورش را در غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خواستار شد و گفت: اگر این هماهنگی صورت بگیرد تنوع و تعدد رشته هایی که دانش آموزان می توانند انتخاب کنند افزایش یافته و در نتیجه بهترین را انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: با هماهنگی تمامی دستگاه های متولی برنامه های اوقات فراغت می توان ایام تابستان را به فرصتی برای مهارت آموزی نوجوانان تبدیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار