استاندار کهگیلویه وبویراحمد: آموزش وپرورش یادگیری را با تلفیق هنر و آموزش‌های نوین برنامه‌ریزی کند

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش در این استان یادگیری را با تلفیق و ترکیبی از هنر و آموزش های نوین برنامه ریزی کند.

کد مطلب: ۸۳۱۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد: آموزش وپرورش یادگیری را با تلفیق  هنر و آموزش‌های نوین برنامه‌ریزی کند

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد،علی محمد احمدی با تاکید به اینکه، آموزش وپرورش با کمک دستگاه های فرهنگی و مرتبط بدون موازی کاری به جای چندین برنامه به چهار الی پنج برنامه بسنده کند، افزود: برنامه ها محتوایی، سازنده با استانداردهای کشوری برای تقویت بنیه علمی، تربیتی، اخلاق و مهارت آموزی تدوین و به اجرا درآید.

وی با بیان اینکه هرچند که تاکنون در یادگیری و مهارت آموزی گام های مهمی در استان انجام شده اما ناکافی به نظر می رسد، تاکید کرد: سرمایه گذاری در هیچ عرصه ای اثربخش تر از حوزه مهم و حساس آموزش و پرورش نیست.
رئیس شورای آموزش وپرورش استان با بیان اینکه در دین اسلام عزیز به تعلیم و تربیت تاکید فراوان شده است، اظهار داشت: هر ضربه ای که از سوی دشمنان متوجه ما می شود ناشی از کاستی ها در یادگیری، کمی اطلاعات و نبود مهارت هاست.
احمدی، شروع هر نوع مهارت را متناسب با مقطع سنی از پیش دبستانی تا سطوح مختلف تحصیلی لازم دانست و تصریح کرد: فراهم شدن امکانات و بسترهای لازم برای بلوغ و نبوغ فکری دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی باشد.
وی اظهار داشت: دستگاه های مختلف اجرایی این استان در همین راستا همکاری و مشارکت همه جانبه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان داشته باشند.
احمدی در رابطه با کتاب ویژه پیش دبستانی«شهروندان کوچک» هم گفت: پیشنهاد دستگاه های اجرایی در این کتاب گرفته و از موضوع های کاربردی، محتوایی و موثر در سرفصل ها استفاده شود و ابداعات نو آموزشی در آن توسط مسئولان و کارشناسان آموزش وپرورش استان مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان هم گفت: براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تولید محتوای آموزشی برای دوره پیش دبستانی به استان ها واگذار شده وکتاب «شهروندان کوچک» با موضوع آموزش مؤلفه های مختلف حقوق شهروندی در دوره پیش دبستانی توسط مسئولان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش باید تهیه و تدوین شود.
زارع پور افزود: این کتاب به صورت تصویری و شعر بوده و تعدادی از مهمترین سرفصل های آن نیز شامل مباحث تفکیک و دفن صحیح زباله، مدیریت پسماند، قانون مداری، بهداشت و نظافت شخصی، قوانین راهنمایی و رانندگی، حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انواع حامل های انرژی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار