چطور از سرقت دوچرخه پیشگیری کنیم؟

تهران (پانا) - کارشناس ارشد انتظامی پلیس پیشگیری پایتخت گفته است که هوشیاری کودکان در نگهداری وسایل و امکانات تفریحی مانند دوچرخه ، عامل جلوگیری از وقوع سرقت در مراکز تفریحی است.

کد مطلب: ۸۳۱۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
چطور  از سرقت دوچرخه پیشگیری کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید عسکری نیا در این خصوص، گفت: با شروع اوقات فراغت دانش آموزان و مراجعه آنان به مراکز تفریحی، پارک ها و ... ما شاهد افزایش وقوع سرقت دوچرخه و وسایل بازی در این مکان‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه‌سواری یکی از سرگرمی‌های رایج در بین کودکان و نوجوانان است، گفت: علاوه بر اینکه کودکان از دوچرخه برای بازی کردن استفاده می‌کنند از آن برای ترددهای شهری یا مراجعه به مراکز تفریحی، باشگاه‌ها و مراکز خرید استفاده می‌کنند که رها کردن دوچرخه در این مکان بدون قفل کردن عامل اصلی وقوع سرقت دوچرخه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محیط‌های آپارتمانی و فضای محدود مشاعات، مکان مناسبی برای تفریح و بازی کردن کودکان نیست، کودکان برای بازی کردن با دوچرخه و یا استفاده از سایر امکانات تفریحی به بوستانها و سایر مراکز تفریحی مراجعه میکنند که عدم دقت کافی کودکان در نگهداری دوچرخه‌شان و رها کردن آنها در زمان استراحتشان، منشاء بروز وقوع سرقت دوچرخه میشود.

وی از والدین خواست ضمن آموزش کودکان در نگهداری اموال و امکانات بازی، به کودکانشان یاد بدهند که از رها کردن دوچرخه در پارکینگ ساختمان، بوستانها، پارکها، در ورودی باشگاه‌ها و ... خودداری کنند و حتما آن را در محل مناسبی پارک و سپس قفل کنند.

وی همچنین از والدین خواست به کودکان آموزش بدهند که بهترین محل برای بازی با دوچرخه پیستهای مخصوص دوچرخهسواری است و در چه محلهایی می‌توانند دوچرخه‌شان را پارک کنند.

سرهنگ عسگری‌نیا آموزش کودکان را مهمترین عامل جلوگیری از وقوع سرقت دوچرخه خواند و گفت: هنگام مراجعه کودکان به پارکها و بوستان‌ها حتما والدین یا یکی از اعضای بزرگتر خانواده، همراه آنان باشند و به کودکان آموزش دهند که با افراد غریبه صحبت نکنند و از آنان خوراکی یا بست‌های تحویل نگیرند.

این مقام انتظامی در پایان ضمن اشاره به اینکه سارقان با نزدیک شدن به کودکان و نوجوانان و طرح دوستی و رفاقت با آنان اقدام به سرقت میکنند، خاطرنشان کرد: بهتر است نوجوانان به صورت دو یا چند نفره اقدام به دوچرخه‌سواری کنند و در صورتی که دوچرخه‌شان نیاز به تعمیر داشت به تعمیرکاران نزدیک محل سکونت مراجعه و از سپردن دوچرخه به افراد گذری خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار