سنجه‌ها و ابزارهای نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس طراحی شد

تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی آموزش منابع انسانی از طراحی سنجه‌ها و ابزارهای نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در راستای اجرای این نظام خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۱۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سنجه‌ها و ابزارهای نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس طراحی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فریبرز حمیدی گفت: همانگونه که در این برنامه مشخص شده است شایستگی‌های عمومی مدیران مدارسی که شامل ویژگی‌های شخصیتی، نگرش‌ها و ارزش‌هاست توسط سامانه سنجش بوسیله ابزارهای مشخص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد در همین چارچوب با توجه به انتخاب ارزیابان تخصصی آموزش و پرورش و حضور آنان در کارگاه‌های آموزشی که در حال برگزاری می‌باشد ابزارهای لازم و مناسب برای ارزیابی شایستگی‌های تخصصی و حرفه ای مدیران مدارس تدوین می‌‌شود.

معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع انسانی در ادامه گفت: براساس برنامه زمان‌بندی شده در راهنمای سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس مقرر است پس از آموزش کاربردی و تخصصی ارزیابان، سامانه سنجش شایستگی‌ها در استان‌های مجری استقرار یابد و در هفته اول تیرماه کلیه مدیران مدارس مجری طرح در برنامه سنجش شایستگی‌ها حضور یابند و مورد ارزیابی و سنجش شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای قرار گیرند و در انتها به مدیرانی که موفق به کسب شرایط لازم شوند گواهی صلاحیت حرفه‌ای اهدا می‌‌شود.

حمیدی افزود: برنامه سنجش شایستگی حرفه‌ای مدیران مدارس به دنبال توسعه حرفه‌ای و ارایه آموزش های مهارتی و کاربردی مدیران مدارس در چارچوب رویکرد مدرسه محوری است.

شایان ذکر است در طرح آزمایشی این برنامه که در تابستان جاری اجرا می‌شود تعدادی از مدیران مدارس استان‌های البرز ؛ شهرستان‌های تهران و شهر تهران مورد سنجش قرار می‌گیرند و پس از ارزیابی نهایی و انجام اصلاحات کارشناسی به منظور نهایی نمودن مدل سنجش شایستگی‌ها ؛ این برنامه برای سایر استان‌های کشور اجرا می‌‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار