مدیرکل فنی و حرفه ای البرز مطرح کرد:

لزوم ترویج فرهنگ مهارت آموزی از طریق مسئولین و رسانه ها

کرج (پانا) - مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در جلسه  کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های این اداره کل در سال جاری به تبیین طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی پرداخت.

کد مطلب: ۸۳۰۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ترویج فرهنگ مهارت آموزی  از طریق مسئولین و رسانه ها

تقی غیاثی تبار مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز یکی از معضلات حال حاضر جامعه را که به صورت جدی جوانان را تهدید می کند را فقر مهارتی دانست و افزود: این معضل در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر است که باعث تشدید بیکاری، آسیب های اجتماعی، کیفیت پایین خدمات و محصولات و عدم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و عدم خود کفایی کشور می شود.

وی در ادامه به راهکارهای رفع فقر مهارتی پرداخت و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در استان از طریق مسئولین و رسانه ها را به عنوان یکی از مهم ترین راهکار های مقابله با فقر مهارتی دانست.

غیاثی تبار به ظرفیت های آموزش فنی و حرفه ای در استان پرداخت و ضمن ارائه گزارشی از طرح ها و برنامه های اجرایی و اقدامات انجام شده این اداره کل در راستای رفع فقر مهارتی در بین جوانان از انعقاد ۲۶ تفاهمنامه همکاری در سال ۹۶ و سال جاری در همین خصوص خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای در ادامه به تبیین طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی پرداخت و آن را از نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خرد و خانگی دانست که با استفاده از ظرفیت های بخش غیر دولتی در توسعه آموزش های مهارتی وبا کمک ظرفیت های آموزشی موجود در محیط کارگاهی تحقق می یابد.

وی به اهداف طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی پرداخت و مهم ترین هدف اجرای این طرح را افزایش اشتغال پذیری نیروی کار ، آشنایی با محیط کار واقعی ، حفظ و پایداری سنت های بومی و صنایع دستی و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی علمی بنگاه های اقتصادی دانست.
غیاثی تبار در ادامه به معرفی سامانه مهارت آموزی در محیط کار واقعی پرداخت و افزود متقاضیان می توانند با مراجعه به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای به نشانی reg.portaltvto.com در این سامانه ثبت نام نمایند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در پایان درخواست ها و پیشنهادات خود را در برگزاری با کیفیت تر این طرح در استان اعلام نمود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار