در ماه مبارک رمضان صورت گرفت

ضبط بیش از 9 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان مرکزی

اراک(پانا)- رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از ضبط مقدار 9 هزار و 104 کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی طی ماه مبارک رمضان در استان مرکزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ضبط بیش از 9 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان مرکزی

سیروس سلمان نژاد افزود: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان، افزایش دما و احتمال شیوع آلودگی های ناشی از فساد انواع فرآورده های خام دامی و با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی طرح ویژه ایام مبارک ماه رمضان از تاریخ 27 اردیبهشت ماه تا27 خرداد به مدت یک ماه اجرا شد.

وی ادامه داد: در این راستا 51 اکیپ ثابت و سیار کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی از تعداد 2 هزار 204 واحد مراکز تولید،نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان مرکزی بازدید کردند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: در راستای نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی از قبیل گوشت قرمز،گوشت سفید(مرغ و ماهی)، شیر، تخم مرغ، عسل و ...از تعداد 5 هزار و 296 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی و 123 مورد نمونه برداری جهت تعیین سلامت فرآورده مقدار 9 هزار و 104 کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان جمع آوری، ضبط و معدوم شد.

سلمان نژاد با اشاره به 24 مورد برخورد با خودرو های عرضه کننده غیر مجاز فرآورده های خام دامی بیان کرد: در این راستا 22 نفر متخلف بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی و 2 واحد تعطیل شد که احکام صادره شامل ضبط و امحاء کالا و تعطیلی واحد می شود.

وی ابراز داشت: به منظور اجرای بهینه طرح، دستگاه های ذیربط از جمله فرمانداری‌، مرکز بهداشت، دادگستری، تعزیرات حکومتی، شهرداری‌ها و سایر ادارات مرتبط همکاری لازم را باشبکه های دامپزشکی شهرستان ها بعمل آوردند.

وی نظارت و بررسی دقیق بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز عرضه این فرآورده‌ها را از جمله وظایف مهم این اداره کل برشمرد و گفت: اداره‌‌کل دامپزشکی استان مرکزی نهایت سعی خود را در راستای تحقق این مهم به کار می‌گیرد.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی 1512 به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند و یا در شهرستان‌های استان با شبکه دامپزشکی محل سکونت خود تماس گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار