مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت:

افتتاح بزرگترین کارگاه نساجی سنتی کشور در بیرجند

بیرجند(پانا)ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت: بزرگترین کارگاه نساجی سنتی کشور در روستای حاجی آباد بیرجند صبح امروز با حضور مسئولان اجرایی استان به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۳۰۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بزرگترین کارگاه نساجی سنتی کشور در بیرجند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این کارگاه بههمت یکی از خیران کارآفرین، بخش خصوصی و با حمایت این اداره کل به بهره برداری رسید.

حسن رمضانی افزود: برای ساخت سوله این کارگاه 50 میلیون تومان توسط خیر و 150میلیون تومان توسط بخش خصوصی هزینه شد.

وی با بیان اینکه فاز اول این کارگاه آموزشی است، گفت: در این کارگاه افراد با ضمانت اشتغال به کار آموزش داده می شوند .

مسئول کارگاه نساجی سنتی روستای حاجی آباد بیرجند تعداد هنرآموزان این کارگاه را 180 نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون 120 نفر در رشته پارچه بافی سنتی، 20 نفر در گلیم بافی، 20 نفر در تابلوفرش و 20 نفر در قالی بافی درحال آموزش هستند که قرار است 50 هنرآموز برتر آموزش دیده در این کارگاه مشغول به کار شوند.

خانم دهقان افزود: افراد می توانند در صورت تمایل به مدت یکسال در این کارگاه مشغول به کار شده و به صورت مشارکتی محصولات خود را به فروش برسانند.

وی گفت: قرار است رشته های خیاطی، عروسک سازی، شیرینی پزی، آشپزی و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از هفته آینده در این کارگاه فعال می شود.

علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم در این مراسم برای پرداخت 150 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد به مسئول کارگاه و 5 میلیون تومان برای کارآموزان کارگاه قول مساعد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار