مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی:

۳۰ مرکز خرید برای گندم تولیدی آذربایجان غربی دایر شد

ارومیه (پانا)- مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی از دایر شدن ۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم تولیدی استان طی سال زراعی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ مرکز خرید برای گندم تولیدی آذربایجان غربی دایر شد

شهریار حیدری مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه خرید گندم تضمینی تا دو هفته آینده در استان آغاز می شود افزود: خرید تضمینی گندم توسط دو نهاد غله و خدمات بازرگانی و نیز تعاون روستایی استان انجام می شود که در این راستا ۳۰ مرکز خرید از سوی تعاون روستایی و به همان تعداد توسط غله در استان دایر شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۶۳۰ هزارتن گندم تولیدی مازاد از گندمکاران استان خریداری شود اضافه کرد: سال گذشته ۴۳۰ هزارتن خریداری شد که امسال ۲۰۰ هزارتن به دلیل افزایش میزان بارش ها و افزایش گندم تولیدی بیشتر خریداری می شود.

حیدری با بیان اینکه بر اساس نرخ خرید ۵۰ درصد مبلغ گندم خریداری شده به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت و مابقی نیز به مرور زمان پرداخت می شود گفت: در زمان حاضر هیچ بدهی از بابت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی تعاون روستایی به کشاورزان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی ظرفیت مناسبی برای همکاری در امر خرید تضمینی گندم دارد، اظهار کرد: نزدیک بودن انبارها و مراکز خرید تضمینی گندم تعاون روستایی استان به کشاورزان و خرید کمترین میزان گندم تولیدی کشاورزان از جمله مزایای این مراکز برای کشاورزان است.

مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی همچنین از خرید تضمینی سیب صنعتی در استان نیز خبر داد و اظهارداشت: امسال نیز همانند سال گذشته سیب صنعتی به صورت تضمینی از باغداران استان خریداری می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزارتن سیب صنعتی از باغداران استان به صورت تضمینی خریداری شد ادامه داد: پیش بینی می شود سیب صنعتی در سطح شهرستان‌های، سلماس، مهاباد، ارومیه، نقده، میاندوآب، اشنویه، شاهین دژ و تکاب خریداری شود که بیشترین تعداد مراکز با ۲۰مرکز خرید در شهرستان ارومیه واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار