مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

راهیابی دانش آموزان خوزستانی به مرحله کشوری المپیاد دانش آموزی علوم و فن آوری نانو

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: دانش آموزان خوزستانی برای اولین بار با کسب رتبه اول به مرحله کشوری المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو راه یافتند.

کد مطلب: ۸۳۰۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی دانش آموزان خوزستانی به مرحله کشوری المپیاد دانش آموزی علوم و فن آوری نانو

محمد تقی زاده با اعلام این خبر افزود: آزمون مرحله اول نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، اردیبهشت ماه سال جاری به‌صورت سراسری در کل کشور برگزار شد و 437 نفر از دانش‌آموزان، امتیاز لازم برای حضور در مرحله دوم این المپیاد را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه سهم دانش آموزان خوزستانی از این تعداد 6 نفر بود، تصریح کرد: 3 نفر از برگزیدگان این المپیاد دانش آموزی از شهرستان بهبهان ، 1 نفر از اهواز، 1 نفر از دزفول و یک نفر از بندر امام خمینی برای اولین بار به مرحله کشوری نهمین دوره این المپیاد راه پیدا کردند.

تقی زاده اضافه کرد: مرحلۀ دوم المپیاد نانو 22 تیرماه در قالب آزمون تستی- تشریحی با 20 سوال تستی و 4 سوال تشریحی به‌صورت متمرکز در مرکز کشور، تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: مرحله سوم این المپیاد نیز با حضور افرادی که موفق به کسب حدنصاب لازم از مرحله دوم شوند، به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی در دهه اول شهریور ماه 1397 برگزار می شود.

بنیاد ملی نخبگان پس از هشت دوره برگزاری المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، امسال این رویداد را مورد تایید و حمایت خود قرار داده است که بر این اساس، برگزیدگان دوره ششم به بعد می‌توانند از تسهیلات این بنیاد بهره‌مند شوند. همچنین برگزیدگان ادوار مختلف المپیاد نانو می‌توانند در کانون برگزیدگان باشگاه نانو فعالیت کنند. این کانون با هدف ارتقای برگزیدگان تا محقق و فناور برتر شدن در سطح کشور پشتیبان اعضا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار