در گفت‌و‌گو با پانا

ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال: جوانان در لیگ ملت‌ها ثابت کردند روزهای خوب والیبال ایران در راه است

(پانا) – ستاره سابق تیم ملی والیبال ایران مهم‌ترین دستاورد لیگ ملت‌های والیبال برای والیبال ایران را جوان‌گرایی و نشان دادن قدرت بالای جوانان حاضر در تیم ملی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۳۰۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال: جوانان در لیگ ملت‌ها ثابت کردند روزهای خوب والیبال ایران در راه است

محمد ترکاشوند، کارشناس والیبال ایران در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در چهار هفته اول لیگ ملت‌های والیبال گفت: طبیعی است که در وهله اول صعود نکردن ایران به مرحله نهایی همه ما را ناراحت کرد. همه دوست داشتیم تیم ملی ایران با بردهای بیشتر در جایگاه بهتری قرار می‌گرفت و به مرحله نهایی صعود می‌کرد. قطعاً تیم ملی اگر بازی‌های تدارکاتی بیشتری قبل از آغاز رقابت‌ها داشت الآن شرایطش فرق می‌کرد چرا که بازیکنان به هماهنگی بهتری می‌رسیدند. اما باید این نکته را همیشه یادمان باشد که جوان‌گرایی با افت همراه است. من خاطرم است وقتی در یک مقطعی ما خودمان از تیم ملی جدا شدیم والیبال کمی دچار افت شد تا با آمدن ولاسکو شرایط تغییر کرد.

وی ادامه داد: الآن هم شرایط تیم ملی همین است، جوانان به این تیم اضافه شدند و باید به آنها میدان و فرصت بیشتری بدهیم. تیم ملی در هفته سوم و چهارم خیلی خوب کار کرد؛ ای کاش از ابتدا که بازی‌ها شروع شد این‌گونه بازی کرده بودیم و بردهای بیشتری داشتیم تا در تهران شانس صعود داشتیم.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران افزود: در هر حال بازی‌ها تمام شد. اما به نظرم مهم‌ترین اتفاق تیم ملی جوان‌گرایی بود که خوشبختانه محقق شد. ما برابر تیم ملی آمریکا ترکیب کاملاً جوانی داشتیم که در هر سه ست دیدیم با امتیاز اختلاف ناچیزی بازنده شدیم.

این کارشناس والیبال با بیان اینکه مسابقات جهانی اوج عملکرد تیم ملی است، گفت: در شهریور مسابقات جهانی برگزار خواهد شد و به نظرم اوج قدرت والیبال ایران در آن مسابقات است، چرا که کولاکوویچ به شناخت از بازیکنان رسیده و آنها هم وقت کافی برای تمرین و هماهنگ شدن با یکدیگر دارند.

سرمربی سابق تیم متین ورامین ادامه داد: در مجموع به نظرم مهم‌ترین اتفاق این بازی‌ها جوان‌گرایی بود که رخ داد و ما باید به این جوانان فرصت بدهیم. سعید معروف یکی از بازیکنان قدرتمند والیبال ایران است اما او هم چهار الی پنج سالی طول کشید تا به سطح بالایی برسد. پس نباید نگران باشیم که جایگزینی برای بازیکنان تیم ملی والیبال وجود ندارد، ضمن اینکه قرعه این مسابقات برای ایران خیلی بد بود و بازیکنان مجبور بودند در فاصله چند روز به قاره دیگر سفر کنند در این شرایط مشخص است که خستگی توان آنها را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد خوب کار کنند.

ترکاشوند در پایان گفت: باید سعه‌صدر داشته باشیم، روزهای خوب والیبال در راه هستند و با یک مسابقه نباید از تیم ملی ناامید شویم. جوانانی که در این دوره به میدان رفتند نشان دادند پتانسیل و ظرفیتشان بالاست و در آینده به طور حتم موفق می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار