مدیر سازمان دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد:

26 پایگاه اوقات فراغت تشکیلاتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد دایر می شود

مدیر سازمان دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیش از 26 پایگاه اوقات فراغت با رویکرد آموزش مهارت های تشکیلاتی در مناطق و نواحی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
26 پایگاه اوقات فراغت تشکیلاتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد دایر می شود

سید نظام مرادی در جلسه ستاد اوقات فراغت تابستان 97 سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه آغاز رسمی فعالیت های پایگاههای اوقات فراغت از 97/4/10 می باشد، اظهار کرد: از آنجایی که شهر یاسوج پیشیانی استان کهگیلویه و بویراحمد است می طلبد مدیران کانون های فرهنگی جهت هر چه بهتر برگزار کردن برنامه های اوقات فراغت نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیر سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه با تعطیلی مدارس امر تعلیم و تربیت تعطیل نمی شود، گفت: همواره یکی از مهمترین دغدغه های خانوادهها و متولیان امر تعلیم و تربیت ، دورشدن دانش آموزان از فضای آموزشی و ایجاد وقفه در امر تعلیم و تربیت به ویژه در ایام تعطیات تابستانی مدارس بوده است.

وی آموزش و پروش را یکی از مکان های بیان کرد که اولیاء اعتماد می کنند فرزندان خود در آنجا اوقات فراغت شان را سپری کنند و افزود: سازمان دانش آموزی وابسته به آموزش و پرورش با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی)، اهداف سند تحول بنیادین و تأکید مقام عالی وزارت درخصوص مهارت آموزی و اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، در صدد ایجاد پایگاههای تابستانی تشکیاتی در کنار مدارس و پایگاههای تابستانی اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش برآمده است.

مرادی تصریح کرد: سازمان دانش آموزی در نظر دارد در این پایگاهها ، علاوه بر آموزش مهارتهای عمومی و پرکردن بهینه اوقات فراغت دانش آموزان مانند دیگر پایگاههای تابستانی اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش، با یاری گرفتن از مربیان آموزش دیده تشکیاتی و بهره گیری از فضاهای تربیتی در مناطق ، نسبت به آموزش مهارتهای تشکیاتی( مهارتهای تخصصی تشکیات و مهارتهای اجتماعی) به دانش آموزان اهتمام نماید.

در ادامه این نشست معاون سازمان دانش آموزی استان گفت:هدف از تشکیل برگزاری جلسه پایگاهای اوقات فراغت پرهیز از موازی کاری و استفاده از فرصت ها به صورت بهینه و تخصصی و تدوین یک برنامه منسجم و هماهنگ است.

سعید مقدس اظهار کرد:امروزه غنی سازی اوقات فراغت یکی از مسائل مهم در زندگی نونهالان نوجوانان و جوانان است که با برنامه ریزی صحیح می توان زمینه بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت ها را فراهم کرد.

رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان نیز گفت: برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه برای اوقات فراغت دانش آموزان وتجلیل از دانش آموزان فعال در حوزه فعالیت های تابستانی باید از اولویت های سازمان دانش آموزی باشد.

حسن توانا زاده افزود: برنامه ای که سازمان دانش آموزی می تواند به صورت برجسته در آن فعالیت کند، برنامه های نشاط آور است.

در ادامه بعد از اینکه همه اعضای جلسه به بیان دیدگاهای خود پرداختند، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: تابستان یک لذتی است برای بچه ها ولی متاسفانه هیچ برنامه ای برای لذت و نشاط فرزندان خود نداریم و این یک مشکل فرهنگی در کشور ماست که هیچ کس هم پاسخگوی به آن نیست.

سید بهاء الدین ملک حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی تمام اوقات فراغت دانش آموزان نیست افزود: جنس معلم و فرهنگی به گونه ای است که حتی در ایام تعطیل هم نمی نواند بی تفاوت نسبت به امر و تعلیم و تربیت باشد.

وی مشکل جامعه ما را بد گرفتن مفهوم ها بیان کرد و گفت: مفهوم اشتغال در نظر مردم یعنی پشت میز نشستن در حالی اشتغال یعنی کار کردن، یا احسان در نظر مردم یعنی کمک کردن در حالی احسان به مفهوم کار خوب کردن است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان تصریح کرد: متاسفانه در ارزیابی ها دانش آموزان فقط بعد آموزشی را ملاک قرار می دهیم، اینکه دانش آموز چه نمر ه ای یا چه معدلی را کسب کرده و شایستگی و توانایی ها دانش آموزان را نادیده می گیریم.

وی با بیان اینکه ما حق نداریم دانش آموزان را به اجبار در فعالیت های تابستانی شرکت دهیم، گفت: یکی از برنامه های که امسال روی آن تاکید شده، ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان است به طوری که حتی برنامه ای دینی و فرهنگی را باید با زمینه شور و نشاط به دانش آموز، آموزش دهیم.

ملک حسینی تاکید کرد: سازمان دانش آموزی باید هویت خودش را احیاء کند زیرا سازمان دانش آموزی یک سازمان تشکیلاتی و دانش آموز محور است. دانش آموز اگر در تشکیلات می آید باید در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی حضورش مفید و موثر باشد.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار