معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان :

اولویت بخشی به برنامه های تربیت بدنی دختران از برنامه های بنیادین آموزش و پرورش است

اصفهان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان : با توجه به کمبود مربیان تربیت بدنی اصل برنامه ها بر پایه کیفیت بخشی و اولویت هایی است که در این زمینه در مدارس دخترانه انجام می شود.

کد مطلب: ۸۳۰۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اولویت بخشی به برنامه های تربیت بدنی دختران از برنامه های بنیادین آموزش و پرورش است

رییسی ، در جلسه ستاد برگزاری دوره آموزشی تربیت بدنی ویژه آموزگاران پایه که در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد اظهار داشت: معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در سه حوزه گسترش فعالیت های «تربیت بدنی»، «بهداشت و سلامت» و «پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمندسازی دانش آموزان» برنامه های خود را سامان دهی کرده است.

رییسی افزود: برای تحرک بیشتر دانش آموزان و جلوگیری از اضافه وزن و تناسب اندام برای دوره ابتدایی از سوی وزارتخانه برنامه هایی معین شده که حرکات بنیادین انجام شود.

وی با اعلام اینکه در کل مدارس استان تعداد مربی های تربیت بدنی کم هستند و اکنون در حدود 300 مربی تربیت بدنی در مدارس کم داریم گفت: اما بر مبنای سیاست های وزارتخانه برای مربیان دوره های باز آموزی و کارگاه های آموزشی ضمن خدمت انجام می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزاری این کلاسها را با هدف به روز رسانی اطلاعات مربیان تربیت بدنی دانست و ادامه داد: علاوه بر این امسال کتاب راهنمای درس تربیت بدنی برای مربیان تهیه شده و به آنها تحویل داده می شود.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین و توجه ویژه به ساحت تربیتی و زیستی دانش‌آموزان، برنامه‌های متنوعی را برای ارتقای بهداشت و سلامت پیش بینی کرده است، با توجه به اینکه توسعه ورزش در میان دانش‌آموزان و جمعیت نوجوان و جوان کشور می‌تواند نقشی تعیین کننده در سلامت و شادابی نسل نوجوان و جوان و افزایش ضریب هوشی در جهت یادگیری مطالب علمی و به دنبال آن توسعه علمی در کشور داشته باشد.

رییسی با اشاره به اینکه اکنون بین 20 تا 25 درصد دانش آموزان در معرض چاقی و اضافه وزن هستند تصریح کرد:طی سال‌های اخیر و به دنبال تاکید مسئولان بر توجه ویژه نسبت به توسعه ورزش در میان جمعیت دانش‌آموزی سعی شده که در سند تحول بنیادین به این مقوله توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار