رئیس شبکه بهداشت ودرمان قاین:

کمبود نیرو،علت بسته شدن درب بیمارستان قاین ازسمت خیابان شفا /درخواست مجوز داروخانه دوم شبانه روزی

قاین (پانا) ـ رئیس شبکه بهداشت ودرمان قاین گفت:لازمه بازبودن درب بیمارستان شهداء قاین ازساعت 11 شب به بعد از سمت خیابان شفا مجوز استخدام دو نیروی انسانی از سوی معاونت توسعه دانشگاه است.

کد مطلب: ۸۲۹۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کمبود نیرو،علت بسته شدن درب بیمارستان قاین ازسمت خیابان شفا /درخواست مجوز داروخانه دوم شبانه روزی

مدتی است که داروخانه شبانه روزی بیمارستان قاین تعطیل شده است و تنها داروخانه شبانه روزی که در یکی از خیابان های اصلی شهر قرار داشت به خیابان شفا و روبه روی بیمارستان منتقل شده است .

علاوه بر این که انتقال داروخانه شبانه روزی از سطح شهر به خیابان شفا ، باعث نارضایتی مردم شده است ،بسته شدن درب بیمارستان از ورودی خیابان شفا که داروخانه شبانه روزی دراین خیابان قراردارد ازز ساعت 11 شب به بعد نیز بر نارضایتی بیماران افزوده است.

درهمین راستا شورای شهر قاین با دعوت از دکتر حمیدی رئیس شبکه بهداشت ودرمان قاین خواست تا ضمن ارائه توضیحاتی در یک نشست خبری با خبرنگاران علت انتقال داروخانه شبانه روزی و بسته شدن درب بیمارستان را توضیح دهد.

حمیدی دراین نشست با بیان این که پس ازاجرای طرح تحول سلامت داروخانه هادر شهرهای کوچک با مشکلاتی روبه رو شدند گفت:برخی از داروخانه های سطح شهرقاین درخواست انتقالی به شهرهای دیگری داشتند .

وی افزود: تمام پزشکان در بیمارستان متمرکز شده بودند ولذا داروخانه ها در بخش خصوصی دچار مشکلات متعددی بودند وحتی تعداد نیروهای شاغل در داروخانه ها کاهش یافتند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان قاین ادامه داد:برای حل برخی از مشکلات به داروسازان پیشنهاد تشکیل شرکت تعاونی با داروخانه ها داده شدتا داروخانه بیمارستان به این شرکت تعاونی واگذار شودو برخی از مشکلات پیش روی آنها حل شود.

وی گفت: پس از 1/5 سال از این پیشنهاد سال گذشته این شرکت تعاونی تشکیل شد وداروخانه بیمارستان به شرکت تعاونی داروخانه ها واگذار شد و مقرر شد داروخانه شبانه روزی قاین ر خیابان شفا مستقر شود.

حمیدی با بیان این که اگر داروخانه در داخل بیمارستان مستقر باشد سالانه 250 میلیون از اجاره بها به بیمارستان سود رسانی دارد اما به دلیل جامعه داروسازان شهرستان داروخانه به بخش خصوصی واگذار شد و مقرر شد این داروخانه در نزدیکی بیمارستان مستقر شود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان قاین با بیان این که برای رفاه حال بیماران ،فضای ساختمانی داروخانه درقسمت اورژانس در نظر گرفته شده است گفت: به محض تامین نیروی انسانی داروخانه اورژانس بیمارستان نیز راه اندازی خواهد شد.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درخواست مجوز داروخانه دوم شبانه روزی شده است و فعلا یکی از داروخانه های سطح شهر تا ساعت12شب دایر وخدمات رسانی خواهد داشت.

وی در خصوص بسته شدن درب بیمارستان از ساعت 11 شب به بعد گفت:لازمه بازبودن درب بیمارستان از سمت خیابان شفا مجوز جذب دو نیروی انسانی است که بایستی از سوی معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی داده شود .

حمیدی با اشاره به این که طبق قانون پزشکانی که 50 درصد طرح خود را بگذرانند ،می توانند مطب بزنند گفت:خوشبختانه شاهد افتتاح مطب پزشکان در سطح شهر هستیم و این امر خود تا حدودی مشکل داروخانه ها را برطرف خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار