دبیر ستاد ثبت نام مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷

رضایتمندی اولیا در انجام فرایند ثبت نام از اهداف اصلی ستاد می باشد

قم (پانا)- جلسۀ ستاد ثبت نام سال تحصیلی 98-97 پیش از ظهر با حضور اعضای ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان قم و علیرضا یاری دبیر ستاد ثبت نام و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم، در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۹۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رضایتمندی اولیا در انجام فرایند ثبت نام از اهداف اصلی ستاد می باشد

علیرضا یاری دبیر ستاد ثبت نام سال تحصیلی 98-97 با بیان اینکه رضایتمندی اولیاء هدف اصلی ثبت نام در سال تحصیلی جدید می باشد گفت: دستور العمل اجرایی ستاد ثبت نام باید شاخص و مبنای انجام هر گونه فعالیت در نواحی و مناطق باشد.

یاری ضمن اشاره به برخی مواد و تبصره های مندرجه در دستور العمل اجرایی ستاد ثبت نام سال تحصیلی جاری پیرامون نحوه ورود و هم چنین آزمون مدارس استعداد های درخشان و نمونه دولتی سطح استان گفت: آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان متوسطه اول در کشور به صورت هماهنگ حذف گردیده و دانش آموزان این مقطع فقط از طریق انجام تست سنجش هوش که نیاز به هیچ گونه آمادگی از قبل برای این آزمون نیست، برگزیده می شوند.

وی در این راستا افزود: در کلیۀ مدارس نمونه دولتی متوسطه اول امسال هیچ گونه آزمونی برگزار نمی گردد، و ازاین به بعد این مدارس به صورت هیئت امنایی اداره می گردد، اما کلاس های فوق برنامه و خدماتی که به دانش آموزان پایه هشتم و نهم مدارس نمونه دولتی ارائه میگردید، ادامه پیدا می کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم گفت: برای انجام هر چه شایسته تر فرایند ثبت نام جلسات توجیهی از فروردین ماه با مدیران نواحی به عنوان رئیس ستاد و معاونین آموزش متوسطه که دبیران ستاد ثبت نام نواحی هستند برگزار شد.

وی در خصوص گزینش دانش آموزان در مدارس ماندگار استان قم اظهار داشت: آزمون ورودی این مدارس حذف گردیده و جذب دانش آموزان در این مدارس توسط 15 شاخص صورت می گیرد. که از جمله موارد امتیازات فرزندان فرهنگی و کسب رتبه در مسابقات فرهنگی، علمی، نوجوان خوارزمی و... می باشد.

یاری در خصوص یکسان سازی مدارس استان از نظر فرهنگی ، فیزیکی، آموزشی و ... گفت: باید تلاش ها به کار گرفته شود تا اولیا جهت انتخاب مدرسه خوب برای فرزندان خود دچار سردرگمی نشوند و شعار نزدیکترین مدرسه، بهترین مدرسه به معنای واقعی کلمه تحقق یابد.

یاری با اشاره به اینکه در هنگام ثبت نام نباید هیچ گونه وجهی به غیر از حق بیمه و مجلات رشد که به صورت اختیاری می باشد از ولی دانش آموزان اخذ شود، گفت: دریافت هرگونه هزینه در زمان ثبت نام اعم از کلاس های تقویتی، فوق برنامه، کمک های مردمی در زمان ثبت نام ممنوع بوده و با متخلفان از طریق اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات برخورد لازم خواهد شد.

وی در همین راستا بیان کرد: دریافت کمک ها و مشارکت های مردمی با تصویب در جلسۀ انجمن اولیا و مربیان مدرسه در طول سال تحصیلی بلامانع است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کلیۀ واحد های آموزشی استان طبق جدول زمانبندی در سال تحصیلی جدید آمادگی انجام فرایند ثبت نام دانش آموزان به گونه ای که در شأن مردم شریف و اولیای گرانقدر استان قم باشد را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار