استاندار یزد:

اجتماع اربعین صحنه ارزشمند ابراز مودت و مهروزی مسلمانان است

یزد (پانا) ـ استاندار یزد با تاکید بر نقش یزد به عنوان حسینیه ایران در پیشقدم بودن برای ارائه خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(‌ع)؛ اجتماع اربعین حسینی را صحنه زیبا و ارزشمند در ابراز مودت و مهرورزی مسلمان نسبت به یکدیگر دانست.

کد مطلب: ۸۲۹۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اجتماع اربعین صحنه ارزشمند ابراز مودت و مهروزی مسلمانان است

ستاد اربعین حسینی استان یزد به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این ستاد در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری تشکیل جلسه داد.
استاندار یزد در این نشست گفت: حضرت سیدالشهدا(‌ع) اقیانوس بزرگی است که تمام مشکلات را می توان با توسل به او حل کرد و این باور نیز وجود دارد که حضرت صاحب الزمان(‌عج) نیز با شیوه پیروان سیدالشهدا و اجتماع دوستداران امام حسین (ع) به پیروزی نهایی خواهد رسید.
«محمود زمانی قمی» افزود: پیاده روی اربعین بزرگ ترین اجتماعی است که با اراده قلبی، عشق و علاقه مردم رقم می خورد؛ چنین صحنه هایی را ما تنها در زمان هشت سال دفاع مقدس و اعزام به جبهه شاهد بودیم و این سبقت گرفتن تنها به دلیل حرارت حسینی است که در جان و روح ما شیعیان و تمام دوستداران امام حسین(ع) وجود دارد.
زمانی قمی بیان کرد: خوشبختانه گروه هایی که این جریان را قبول ندارند از جمله تکفیری ها در اظهارنظر هایشان بیان کرده اند که به چه میزان از همبستگی و حضور مردم در مراسم اربعین حسینی ترس دارند و این امر معنا و ارزشی مثبت برای ما مسلمانان و شیعیان دارد.


عمل به راه های حفظ جمهوری اسلامی ایران از تمام مسیرهای پیش رو


عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: اظهارنظر مخالفان این واقعه به ما نشان می دهد که ظرفیت اجتماع اربعین در کربلا چه مقدار بزرگ و مهم می باشد و لازم است در تصمیم گیری های خود با تدبیر و دقت عمل کرده و راه های حفظ جمهوری اسلامی ایران را از تمام مسیرها پیدا، کشف و به آن عمل کنیم.
زمانی قمی با اشاره به اینکه رویارویی و مقابله با ظلم و ظالمان همواره وجود دارد و نمی توانیم جبهه مخالفت با نهضت سید الشهدا (‌ع) را نادیده بگیریم، ‌ادامه داد: ضروری است برای یک مبارزه دامنه دار و مستمر راه های اصولی و دقیق آن را احیا کنیم که بهترین ابزار برای صیانت از آزادی و اخلاق، راه امام حسین(‌ع) است و ظرفیت بزرگ این مسیر نیز مراسم باشکوه اربعین ‌حسینی می باشد.
استاندار یزد افزود: در جایگاه صورت و سیرت هیچ جمعیت و اجتماعی در دنیا قابل مقایسه با اجتماع اربعین نیست،‌ این هدف بزرگ و متعالی به صورت تکان دهنده و با اقتدار اتفاق می افتد و صحنه های زیبا و ارزشمند‌ی در آنجا برای ابراز مودت و مهرورزی مسلمانان از کشورهای مختلف خلق می شود که این امر سرمایه بزرگی برای جهان اسلام است.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: استان یزد نیز که حسینیه ایران نام گرفته است باید در این مسئله پیشقدم و نمونه باشد و هرچند گزارش فعالیت های سال قبل نشانگر اقدامات خوبی است اما ضروری ‌است تلاش کنیم شرایط تثبیت جایگاه فعالیت ها و امکانات لازم برای تسهیل ارائه خدمات به زائران از سوی استان در اربعین حسینی تقویت شود.
استاندار یزد در پایان سخنان خود گفت: راه حل هایی برای تثبیت شرایط محل ارائه خدمت ‌در کربلا وجود داشته و مورد توجه است و با اطلاعات دقیق تر و ایجاد زمینه های مشارکت و همراهی تمامی علاقه مندان به حضرت امام حسین(‌ع) می توان این امر را امکان پذیر ساخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار